"זהירות - חומרים כימיים"

הפוסק הבכיר מזהיר מאכילת פירות יבשים: מכיל פחם וזפת

"הפירות היבשים מיובאים ממדינות שונות שם אין פיקוח, מוסיפים לפירות מיני חומרים כימיים המכילים גפרית, זרחן מסוכן ועוד. חמורה הסכנה יותר מאכילת איסור", כך מזהיר הגרב"צ מוצפי (יהדות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
פירות יבשים ב'מחנה יהודה' (צילום: קובי גדעון / FLASH90.)

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים הספרדים, מזהיר את הציבור מאכיל פירות יבשים, בשל חשש מסכנה בריאותית באכילת החומרים המעורבים בפירות.

במכתב שכתב לתלמידיו כתב הגרב"צ מוצפי: "לפי מה שחקרתי מומחים יודעי דבר המצב מאוד חמור בענין זה, ואזכיר פרטים חלקיים ומעטים מתוכם.

"הפירות היבשים מיובאים ממדינות שונות כמו תורכיה, טיוואן, תילאנד, סין והמזרח, שם אין פיקוח רציני וקפדני על תעשית המזון, ושם מוסיפים לפירות היבשים מיני חומרים כימיים המכילים גפרית, זרחן מסוכן, צבעי מאכל, טרטזין, סולפור, חומרי הדברה נגד יתושים ותולעים, עמילן, סוכרים מסוכנים, שמן דקלים מוצק מסוכן למחלה הידועה, שומן רווי מוצק הגורם לכלוסטרול גבוה, חומצות התעשיה, שמן פרפין, SO 2 המסוכן, ועוד מרעין בישין".

הרב הוסיף וכתב כי: "כל החומרים הללו מורכבים כדי לשמר את הפירות, לייצבם, לצבוע אותם בצבעים זוהרים, והם מסוכנים ביותר לבריאות, יוצרים אלרגיה, היפר אקטיביות בעיקר לילדים, מתח ועצבנות, בעיקר אסטמה ובעיות נשימה קשות, סרטן קיבה, צריבות עור, ועיניים, חולשה ונזק לכבד ולאיברים הפנימיים. הפירות נצבעים בצבעים מרהיבים מלאכותיים המזיקים לבריאות האדם".

הפוסק הדגיש במכתבו כי: "הצבע הכחול מסוכן ביותר כי הוא מכיל פחם מזיק, וגם זפת!, ירוק E133, אדום בוהק E129, צהוב סנטס יולו E110".

לדבריו: "בעיקר יש להמנע מאכילת קיווי מיובש, מכיל טרטזין 102. אבטיח מיובש, משמש הצהוב שהוא עם תוספת חומצות וזרחן, האורגני טבעי הוא בצבע חום כהה. צימוקים בתוספת שמן פרפין המזיק לקיבה, פרוסות מלון סכנה ממש,
בננות מטוגנות מכילות זפת וגפרית, גם שמן דקלים מוצק המסוכן שבעתיים.

"אגוזים יש לקנות עם קליפה, כי הקלופים מאבדים מחצית מערכם התזונתי ועוברים תהליכי "הגנה" בחומרים לא בריאים, וזה כולל פיסטוק קלוף, שקדים קלופים, ולבנים. כל זה ועוד אמר לי היום מומחה לתעשית המזון להזהיר את הציבור, כי בהלכה חמורה הסכנה יתר מאכילת איסור".

הרב חתם את מכתבו: "לא הזכרנו את הפירות הנגועות בתולעים, רמשים, ושאר מיני יתושים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר