חשיפת 'כיכר השבת'

'העדה' חוגג: 'בני תורה' לא יקחו חלק בבחירות האסורות

בטאון "העדה" חוגג את חשיפת 'כיכר', על החלטת רבני 'מועצת הפלג', שלא להשתתף בבחירות הקרובות לכנסת, ומציין כי הדברים מגיעים לאור הטשטוש בשל הדיווחים על המפץ החרדי (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
מועצת הפלג. ארכיון (באדיבות המצלם)

חשיפת 'כיכר השבת' על החלטת רבני מועצת 'הפלג' שלא להשתתף בבחירות לכנסת ה-21, מגיעה לכותרת הראשית של ביטאון 'העדה' תחת הכותרת "רבבות בני תורה לא יקחו חלק בבחירות האסורות לכנסת המינים".

בידיעה נכתב כי "בימים האחרונים מתפרסמת הידיעה המשמחת כי רבבות ציבור בני התורה אינם מתכוונים לקחת חלק בבחירות האסורות לכנסת המינים ח"ו. כזכור התפרסם בעבר 'עדות נאמנה' מפי רה"י הגר"ש אויערבאך זצוק"ל כי בני תורה לא יקחו יותר חלק בבחירות לכנסת המינים, כאשר עדות זו קוימה על ידי גדולי התורה הצועדים בדרכו".

הביטאון מדווח גם על מה שכונה "המפץ החרדי" וכותב כי "בשבועות האחרונים מדברים על צירוף כל הפלגים והחלקים שנשרו מהמפלגות הגדולות כשבין זה גם דברו האם ב'דגל התורה' יסכימו לתת מקום ברשימה המאוחדת לסיעת 'בני תורה' או שלא יסכימו. הדברים עשו רושם כאילו מצד הציבור השייך לתנועת בני תורה הדבר מוסכם שהולכים לבחירות ורק מחכים לאישור האם מוכנים לצרף אותם.

"לכן לאור הטשטוש בנושא יצא הגאון הגדול רבי צבי פרידמן אב"ד מסורת וממנהיגי ציבור בני תורה והצטרף אליו הגאון הגדול רבי ברוך שמואל דויטש במכתב הבהרה נחרץ בנושא".

כזכור המכתב של הגר"צ פרידמן כמו גם הצטרפותו של הגרב"ש דויטש, נחשפו לראשונה ב'כיכר השבת'.

הגר"צ פרידמן כתב במכתבו כי "בכלי התקשורת מודיעים, שכאילו אנשי "בני תורה" הנאמנים לרבינו מרן רבי שמואל אויערבאך זצוק"ל מנהלים שיחות אודות השתתפותם בבחירות. הזדעזעתי למשמע זאת, ויסכר פי דוברי שקר וחס וחלילה מתכנית מעין זו, וידוע לי נאמנה, שאין שום תכנית להשתתף בבחירות".

אם היו מי שסברו כי הגר"צ פרידמן מייצג את הקו היותר נוקשה ב'מועצת הפלג', הרי שנוספו למכתבו מילים קצרות בכתב היד של שותפו להנהגת 'הפלג' - הגרב"ש דויטש שכותב: "דברי הגאב"ד שליט"א נכונים וברורים. ברוך שמואל הכהן דויטש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר