יפגש עם פרקליטיו

מקורבי מנדלבליט נגד נתניהו: "גורר את המדינה למטה"

בסביבתו של היועץ המשפטי לממשלה מסירים את הכפפות, ובמקביל להסכמתו להיפגש עם באי כוחו של נתניהו, הם מפנים נגד האחרון ביקורת ישירה וחסרת תקדים בחומרתה (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

גורמים בסביבת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, יוצאים בביקורת חריפה בעקבות התקפות נתניהו שלדבריהם הופנו כלפי היועץ.

ב'החדשות' דווח הערב (חמישי), כי מקורביו של מנדלביט מגדירים כי המתקפות נגדו התחילו מצד שמאל של המפה הפוליטית אך עכשיו הן מגיעות גם מכיוון ראש הממשלה ומקורביו.

וכך הם אמרו, כפי שציטטה הכתבת המדינית דנה ויס: "דף המסרים נגד מוסד היועץ ונגדו מגיע ישירות מלמעלה. ראש הממשלה גורר את כל המדינה למטה. זה עצוב - וזה יפגע בכולנו".

מנדלבליט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בתגובה נמסר מהליכוד: "ראש הממשלה נתניהו לא עוסק במסרים נגד היועמ"ש אלא אך ורק בדרישה להליך הוגן, כפי שמגיע לכל אזרח. בהליך הוגן עוברים כ-18 חודשים בין המלצות משטרה להחלטה על שימוע. במקרה של ראש הממשלה נתניהו זה לוקח ימים ספורים בלבד והדברים יפורסמו באופן חד צדדי לפני הבחירות מבלי לאפשר לראש הממשלה להפריך את הטענות נגדו|.

"מצער שמפנים אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה שמעלה דרישה בסיסית להליך הוגן והימנעות מהתערבות בבחירות, בשעה שעוברים לסדר היום על שלוש שנים של לחץ בריוני על היועמ"ש כדי שיאשים את ראש הממשלה נתניהו בכל מחיר", מסתיימת תגובת הליכוד.

עוד קודם לחילופי המהלומות המילוליות בין הצדדים, הגיב היועץ מנדלבליט בעצמו, במכתב רשמי, לבקשת נתניהו להימנע מקבלת החלטה בתיקי החשדות הפליליים נגדו לפני הבחירות.

במכתבו הבהיר היועמ"ש, כי "תהליך העבודה על תיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה, אשר החל עוד לפני ההחלטה להקדים את הבחירות, נמשך כסדרו ומתנהל כמתוכנן".

עם זאת, מנדלבליט כן "נאות לקיים בשבוע הבא פגישה עם באי כוחו של ראש הממשלה בעניין זה, על פי בקשתם, ופגישה זו תעסוק בעניין זה בלבד, ולא בשום נושא אחר", לשון המכתב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר