11 חודש לפטירה

נדיר: כשהגר"ש אוירבך ורעייתו ע"ה הצטלמו עבור הישיבה

במלאות 11 חודשים לפטירת הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל, חושף 'כיכר השבת' תיעוד נדיר, בו נראה הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל לצד רעייתו הרבנית רחל ע"ה, מצטלמים לפני 29 שנים • צפו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(באדיבות ישיבת 'מעלות התורה')

במלאות 11 חודשים לפטירתו של הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל, שהלך לעולמו בפתאומיות בתאריך ט' באדר תשע"ח, חושף 'כיכר השבת' תיעוד נדיר והיסטורי, בו נראה הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל, לצד רעייתו הרבנית רחל ע"ה, מתקופת הקמת ישיבת 'מעלות התורה' - לפני 29 שנים.

בתיעוד נראה הגאון זצ"ל צועד לאחר מסירת השיעור בישיבת 'מעלות התורה' שבראשה עמד. לצדו של הגר"ש נראו מנהל הישיבה הרב משה ויסלובסקי ובהמשך הרב מרדכי ארנון שנמנה על מקורביו.

הווידאו, המתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', צולם לפני כ-29 שנים, אז באופן נדיר נערך סרטון לטובת דינר שנערך בחו"ל עבור ישיבת 'מעלות התורה'.

במהלך התיעוד ההיסטורי נראה הגר"ש אוירבך צועד לעבר חדר האוכל של ישיבת 'מעלות התורה' זאת לאחר שמסר שיעור כללי בהיכל הישיבה. תחילה נראו בסמוך אליו, כאמור, הרב ויסלובסקי והרב ארנון, כשבהמשך הצטרפו תלמידים שסיימו באותה העת את הסדר.

הרבנית רחל אוירבך ע"ה, רעייתו של הגר"ש זצ"ל, נחשפת לראשונה בסרטון הווידאן לצד בעלה, שכידוע הקדיש עבורה בספרו "דרכי שמואל" את ההספד המיוחד שנשא בהלווייתה - כחלק בלתי נפרד מהספר שחיבר על אוהלות.

מבירור עם תלמידי הגר"ש אוירבך עולה כי הווידאו צולם חודשים ספורים לפני פטירתה של הרבנית, ומדובר בתיעוד הוידאו היחיד בו היא נראית.

בסמוך לחדר האוכל של הישיבה מסבירה הרבנית לבמאי הסרט כי בישיבה מקפידים לא לזרוק אוכל. הרבנית אומרת על פירורי הלחם הרבים שנותרו מחוץ לחדר האוכל: "פירורי לחם מכניסים את זה בדגים או בקציצות של הבשר. לא זורקים, זה העיקר".

הגר"ש אוירבך זצ"ל הקים את הישיבה בשנת תשמ"ב בשכונת "שערי חסד" בירושלים. הרב מרדכי ארנון, שהיה שחקן ובדרן ישראלי וחזר בתשובה, עבר להתגורר ב"שערי חסד" והפך למקורבו של הגר"ש אוירבך והוא זה שיזם את הפקת סרט התדמית עבור הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר