השחיתות במערכת המשפט

אפי נוה התלונן: הדס שטייף פרצה לסלולרי שלי

ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה, הגיש תלונה המשטרה נגד עיתונאית גלי צה"ל הדס שטייף, בגין פריצה לטלפון הסלולרי שלו וגניבת תכנים שערורייתיים שנמצאו בו (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
הדס שטייף ואפי נוה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

אפי נוה, ראש לשכת עורכי הדין עד לאחרונה, הגיש היום (ראשון) תלונה בתחנת המשטרה נגד העיתונאית הדס שטייף, כתבת הפלילים של גל"צ, שלדבריו יזמה פריצה לטלפון הסלולרי שלו וגניבת התכנים שהיו בתוכו - שהובילו לחקירה שמסעירה את מערכת המשפט.

בתלונה, שהגיש עו"ד בועז בן צור פרקליטו של נוה, צוטטה הידיעה של הכתב חיים לוינסון ב'הארץ', שתיארה כיצד שטייף פרצה באמצעות מומחה טכני לתוך מכשיר הטלפון שהיה מוגן בסיסמה, וכך נחשפה לשיחותיו ולתכתובות האישיות של נוה.

"הולדתה של החקירה" - שכאמור מתנהלת נגד נוה בגין חשד לשוחד בעת מינוי שופטת וניסיון למנות שופט, התבססה על "החומר שהושג בעבירה, אשר נלקח ממכשיר הטלפון של מר נוה", כותב עו"ד בן צור.

"בתמצית, כעולה מדיווחים אחרונים בתקשורת, החקירה בעניינו של מרשנו נפתחה לאחר שכתבת גלי צה"ל, גב' הדס שטייף, קיבלה לידיה - בניגוד לחוק - את מכשיר הטלפון הנייד של מר נוה".

לדברי פרקליטו של נוה, עם קבלת המכשיר שלו לידיה, פנתה שטייף למומחה אבטחה שפרץ את מכשיר הטלפון הנייד באופן שאפשר לה לעיין בתכנים האישיים שהיו מוצפנים בתוך הטלפון.

"עיון בתכתובות האישיות אשר נמצאות במכשיר הטלפון הנייד של מר נוה", מוסיף עו"ד בן צור, "מהווה כשלעצמו עבירה פלילית ברורה, כשבין היתר נפגעה פרטיותם של גורמים שלישייים שעמם שוחח נוה כעורך דין, באופן שפגע בחיסיון עורך דין-לקוח".

פרקליטו של נוה ציין, כי "מדובר בעבירות אשר חלקן מתבצעות כעת ממש - כגון החזקת המכשיר והעיון הנמשך בו, וכן הדלפת התכנים ממנו. נוכח הנזק העצום אשר גורמות העבירות למרשנו נדרשת לפיכך חקירה דחופה", ציין בן צור.

עו"ד בן צור מסכם, כצפוי, כי "כל הראיות שיתקבלו נגד נוה, הנשענות על ההתנהלות הלא חוקית הנוגעת לחדירה למכשיר הטלפון הסלולרי שלו, תהיינה לא קבילות. השתלשלות עניינים זו זיהמה את החקירה כולה, מן המסד ועד הטפחות. מדובר בחקירה אשר נפתחה ללא חשד סביר - לבטח לא למעשה פלילי חמור - שהרי אלמלא נמסר לידי המשטרה שלא כדין מכשיר הטלפון של מר נוה - לא הייתה יכולה להישמע כל טענה בעניינו".

מגלי צה"ל נמסר עוד טרם הגשת התלונה: "התחנה מקפידה על קיום הוראות צו איסור הפרסום, ככתבו וכלשונו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר