השותפה שלך לעבודה רועדת מקור ואת נוטפת זיעה? זו הסיבה

אתם יושבים במשרד, מקליקים ומדי פעם לוגמים מכוס קפה קר. לצידכם יושב קולגה, לוגם תה מהביל, אפוף צמרמורות. מדוע אנשים מסוימים רגישים לקור יותר מאחרים? הנה ארבעה הסברים אפשריים (בריאות)

מאמע | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

חודש ינואר. אתם יושבים לצד שולחן הכתיבה שלך בעבודה, מקליקים ומדי פעם לוקחים לגימות מהקפה הקפוא שרכשתם לעצמכם בקפיטריה. לידכם, יושב חבר לעבודה, מחומם על ידי תנור שניצב מתחת לשולחנו, אפוף צמרמורות, תוך כדי שהוא אוחז ספל תה שהוא לא מתכוון לשתות, אבל משתמש בו כדי לחמם את ידיו הרועדות.

לאנשים יש כמובן טמפרטורות גוף פנימיות שונות, אבל הפער הופך בולט עוד יותר בחורף. אז, מדוע אנשים מסוימים הרבה יותר רגישים לטמפרטורות נמוכות מאחרים? הנה ארבעה הסברים:

1. מגדר

זה לא רק סטריאוטיפ: לנשים בדרך כלל קר יותר מאשר גברים. לפי מחקר מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת מרילנד, טמפרטורות הליבה של נשים גבוהות באופן עקבי מאלו של גברים. רגע, אז אם כך, לנשים אמור להיות חם יותר, לא כך? ובכן, זה בעצם עובד בצורה הפוכה: נשים יותר רגילות להיות מחוממות. נוסף על כך, לגברים יש בדרך כלל מטבוליזם מהיר יותר מאשר לנשים. לאנשים עם מטבוליזם מהיר יותר ישנה זרימת דם מוגברת, מה שמחזיק אותם חמים יותר.

2. צורת הגוף

כלומר, גובה ומשקל. כן, זו לא הלצה. זו אמת לאמיתה. ככל שיש לכם יותר שומן מתחת לעור, יש ברשותכם שכבות נוספות שיגנו עליכם מהקור. כמו כן, לאדם גבוה יש יותר שטח פנים שיהיה מושפע מקור מאשר אדם נמוך יותר שנמצא באותו איזור.

3. מחסור בשינה

מחסור בשעות שינה יכול להשפיע על תגובת הגוף לקור. מחקר מצא שאנשים שהיו בריאים חוו ירידה בטמפרטורת הגוף כאשר הם ישנו פחות.

4. בריאות כללית

מלבד הגורמים לעיל, מספר מצבים רפואיים יכולים לתרום לרגישות מוגברת לקור, מבעיות בבלוטת התריס ועד חוסר ברזל. כרגיל, אם אתם חושדים שמשהו לא פועל כיאות, מבחינה בריאותית, התייעצו עם הרופא שלכם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית