היסטורי

שרידי שישה נשרפי אושוויץ הובאו לקבורה • צפו

מדובר בחמישה מבוגרים וילד, שזהותם לא ידועה • השישה, שאפרם נאצר עד כה במוזיאון בבריטניה, נקברו במעמד עשרות ניצולי שואה וקהל רב עם עפר מארץ ישראל (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
רגעי הקבורה (צילומים: Jewish Telegraph בטוויטר)

מעמד היסטורי נערך בשעות אלו (ראשון) בבריטניה: קבורת שרידיהם של שישה נשרפים בשואה, הובאו כעת לקבורה.

מדובר באפרם של שישה קרבנות שואה - חמישה מבוגרים וילד אחד, שנשרפו בכבשני הנאצים במלחמת העולם השנייה וזהותם לא נודעה.

שרידי אותם קרבנות, שנותר במשרפות של אושוויץ, נספו על ידי תייר שהגיעו לבקר במחנות ההשמדה והעבירם למוזיאון המלחמה האימפריאלי שבבריטניה. כעת נעשה עימם הצדק, והם נקברו בקבר ישראל כדת וכדין, בבית העלמין של 'בתי הכנסת המאוחדים' של בריטניה בעיר בושי שבמזרח אנגליה.

רבה הראשי של בריטניה הרב אפרים מירביס והארגון היהודי-בריטי ק"ק כנסת ישראל פעלו מול הנהלת אושוויץ כדי לקדם מהלך זה, שכאמור התקיים בשעות אלו ממש בבושי, במעמד הרב מירביס, ניצולי שואה רבים, נציג מטעם בית המלוכה הבריטי, בני הקהילות היהודיות וקהל של כאלף איש.

הרב מירביס ספד בהלוויה ואמר שכבודם של הקורבנות נגזל, הן בחיים והן במוות. "עכשיו תהיה לנו הזדמנות לחלוק להם את הכבוד הראוי בעזרת הלוויה. כל אחד מהנקברים היום מייצג מיליון נשמות שנרצחו".

הטקס הסתיים בדקות האחרונות, ובמרכזו נטמן האפר בארון קבורה, שבתוכו הוכנה אדמה מארץ ישראל. ניצולי השואה שהגיעו לטקס סייעו בהטמנת הארון באדמה, וניכרה התרגשות רבה במעמד זה.

צפו בטקס הקבורה במלואו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר