הרב זילברשטיין סיפר

כשהגרי"ש אלישיב זצ"ל 'התיר' ליהודים לאכול חזיר

במהלך נאומו בפני מאות אנשי עסקים המשתתפים בוועידת 'ירחי כלה', סיפר הגר"י זילברשטיין סיפור מבהיל מחמיו מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל שהורה כי מחללי השם יאכלו חזיר (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב זילברשטיין בנאומו במעמד (באדיבות המצלם)

מאות אנשי עסקים הגיעו אמש (ראשון) מארצות הברית לביקור מיוחד בישראל במסגרת ועידת 'ירחי כלה' של 'אגודת ישראל' באמריקה.

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, קיבל את פניהם וסיפר להם על יחודה של עיר התורה והחסידות שמהווה סמל ודוגמא בכל העולם היהודי כולו. רובינשטיין הרחיב על כך שבעבר העיר היתה בגרעון כלכלי אולם בשנים האחרונות עלתה על דרך המלך ומכל הארץ מגיעים ללמוד כיצד יש להתנהל באופן מאוזן ונכון והדבר מהווה קידוש השם ממש.

במרכז הביקור, עמד כינוס מיוחד שהתקיים בבית המדרש לדרמן בראשותו של מרן שר התורה הגר"ח קניייבסקי ובהשתתפותו של חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי יצחק זילברשטיין שאף נשא דברי תורה בפני הנוכחים.

לידי "כיכר השבת" הגיע תיעוד בלעדי מסיפור מרתק שסיפר הגר"י זילברשטיין למשתתפים.

הגר"י זילברשטיין סיפר על שאלה הלכתית שהגיעה אליו לפני כעשור, בנוגע לקבוצת ישראלים שנסעו בטיסה להשתתף במשחק ספורט - בעיצומו של חג הפסח.

אותם נוסעים פנו לקייטרינג של חברת התעופה ודרשו לקבל בליל הסדר, במטוס, אוכל כשר - מצות ומרור כדי לקיים פסח כהלכתו, ואיימו כי באם לא יקבלו זאת "יאכלו טריפות ובשר חזיר".

מנהלי הקייטרינג פנו בשאלה לרב זילברשטיין האם הם מחוייבים לכך. הגר"י זילברשטיין הציע את השאלה בפני מרן שר התורה שאמר כי שאלה מורכבת שכזאת יש להביא בפני חמיו מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

מרן פוסק הדור זצ"ל ישב על המדוכה, סיפר הרב זילברשטיין, והכריע לבסוף כי כאלו אנשים שנוסעים לראות משחק ספורט תוך חילול החג בפרהסיה ופוגעים בקדושת הפסח ברגל גסה, הרי שאין צורך לספק להם אוכל כשר בליל הסדר. "אדרבה, מחללי השם שכאלו, שיאכלו חזיר ולא יחושו כי מצפונם רגוע משום שאוכלים מצות", אמר.

הרב זילברשטיין הוסיף ואמר כי מפה רואים עד כמה גרוע היחס של גדולי הדור למי שמחלל את השם וממילא רואים גם הפוך שזה שבאים מאות יהודים לארץ ישראל ללמוד תורה זו מידה טובה ומרובה של קידוש השם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר