"עבירה פלילית"

בכירה במשטרה הסתירה מידע על מצלמות מהירות

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדי' דוד רוזן, קורא למ"מ מפכ"ל המשטרה לפתוח בחקירה נגד ניצב משנה שרית פיליפסון, על הסתרת חומר חקירה (משטרה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
דוד רוזן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן, קורא למ"מ מפכ"ל המשטרה לפתוח בחקירה נגד בכירה במשטרה ואף להדיחה מתפקידה.

המדובר בניצב משנה שרית פיליפסון, המשמשת כראש לשכת התביעות במשטרת התנועה. על פי הטענות, התביעה המשטרתית הסתירה מידע וחומר חקירה מבית המשפט כדי להטעותו, בנושא מצלמות המהירות ובתיקים נוספים.

זה התחיל בתיק פלילי, כאשר סנגורו של הנאשם פנה לנציבות תלונות הציבור בעקבות התנהלותה של התביעה המשטרתית בתיק. התביעה, כך על פי הטענות, הסתירה אז חומר חקירה חיוני מבית המשפט ומצוות ההגנה. הנציב קבע כי התלונה מוצדקת ואכן המשטרה נהגה בחוסר טוהר המידות.

באותו דפוס התנהגות פעלה לכאורה התביעה המשטרתית בזמן שבדקו את עניין מצלמות המהירות שבשימוש משטרת התנועה. מדובר, לדידו של נציב תלונות הציבור, בדברים שמצטברים לכדי עבירה פלילית.

קצינת המשטרה הבכירה טענה בהתייחסותה, בין היתר, כי לא היא ניהלה את התיק; כי היא לא עודכנה באופן שוטף בנעשה בו; וכי ישנם גורמים מקצועיים שזה היה תפקידם.

על פי רוזן, "תובע משטרתי בדרגת רפ"ק, בצוותא חדא עם קצינה בכירה במשטרה, הנושאת עמה בתפקידה הרם אחריות מקצועית לעשרות רבות של תובעים, הסתירו, לכאורה, בכוונת מכוון מבית המשפט עובדות מהותיות שהיה בכוחן לקעקע מארג ראיות התביעה.

"נוכח כל האמור, העביר הנציב החלטתו לטיפול היועץ המשפטי לממשלה, נוכח החשש הממשי לביצוע עבירה פלילית על ידי מייצגי המדינה בערכאות. כמו כן, המליץ הנציב בפני מ"מ מפכ"ל משטרת ישראל, להעביר את הקצינה הבכירה מתפקידה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "החלטת הנציב התקבלה היום במשטרה. בכוונתנו ללמוד אותה לעומקה, וככל שיידרש יופקו הלקחים הנדרשים וינקטו צעדים מתאימים. נדגיש כי תובעי המשטרה, בתחום התעבורה ובכלל, פועלים וימשיכו לפעול ברוח הצדק ובהתאם לחוק, ביושרה, בהגינות וללא משוא פנים, כשכל חריגה מהאמור תיבדק ותטופל בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר