ברקע המתיחות בצפון

ישראל וארה"ב ביצעו ניסוי מוצלח ב'חץ 3'

בצל המתיחות בצפון הארץ, משרד הביטחון וה-MDA האמריקני ביצעו הבוקר ניסוי מתוכנן מראש במערכת הנשק 'חץ' 3 • ישראל: "הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית" (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: ארכיון פלאש 90)

על רקע המתיחות עם איראן בסוריה, ישראל הודיעה הבוקר (שלישי) כי ביצעה יחד עם ארצות הברית ניסוי במערכת ההגנה 'חץ' 3, ניסוי שהסתיים בהצלחה.

בשעות הבוקר הודיע משרד הביטחון: "משרד הביטחון וה-MDA האמריקני ביצעו לפני זמן קצר ניסוי מתוכנן מראש במערכת הנשק 'חץ'".

שעה קלה לאחר מכן הודיע המשרד: "מנהלת 'חומה' במשרד הביטחון, וה-MDA האמריקני השלימו ניסוי מוצלח במערכת הנשק 'חץ' 3".

במערכת הביטחון מדגישים כי מדובר בניסוי שתוכנן מראש, ללא קשר למתרחש בסוריה. השיגור בוצע מבסיס פלמחים ובשעותה בוקר המוקדמות דיווחו אזרחים כי הבחינו בשובלי עשן בשמיים.

ממשרד הביטחון נמסר: "מנהלת 'חומה' במפא''ת (המינהל למחקר, פיתוח אמל''ח ותשתית טכנולוגית) יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) ביצעו היום בשעה 06:44 ניסוי מוצלח במערכת הנשק 'חץ 3', המיועדת ליירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. הניסוי בוצע משדה ניסויים במרכז הארץ, בהובלת התעשייה האווירית ובהשתתפות חיל האוויר.

"לאחר שיגור המטרה גילה אותה מערך המכ''מים של מערכת ה'חץ' והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר ניתח אותה וביצע תכנון מלא ליירטה. עם השלמת התכנון, שוגר לעבר המטרה מיירט 'חץ 3', אשר השלים את משימתו בהצלחה מלאה".

"הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה נגד איומים קיימים ועתידיים בזירה. יודגש כי מדובר בניסוי נוסף ומתוכנן בתהליך הפיתוח"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר