לקראת הבחירות הקרובות

בעלי הסלולרים הכשרים מתלוננים: 'המדינה מגבילה אותנו'

"נציגיה הרשמיים של מדינת ישראל החליטו משום מה להגביל את צעדינו", אומר ל'כיכר השבת' פעיל חרדי שבקשתו ובקשת רבים אחרים לשמש כמזכירי קלפי - סורבה, למרות הוראה שונה מגבוה (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/FLASH90)

תלונות רבות זורמות מאז הבחירות האחרונות לרשויות המקומיות, מצד חרדים שמחזיקים ברשותם מכשירי טלפון סלולרי כשרים בלבד - ובמיוחד לקראת הבחירות הכלליות המתקרבות.

מתברר, כי כל החרדים הללו סורבו להתקבל כמזכירים בקלפיות הבחירות, בשל דרישה של המדינה שיהיה להם טלפון 'חכם', עם הודעות טקסט.

הרקע לסירוב זה, היא העובדה שוועדת הבחירות נוהגת לשלוח הודעות טקסט שכאלו למזכירי הקלפיות, ולקבל מהם עדכונים וטפים על תוצאות ההצבעה בקלפי שעליה פיקחו.

"נציגיה הרשמיים של מדינת ישראל החליטו משום מה להגביל את צעדינו", אומר ל'כיכר השבת' פעיל חרדי שנתקל בסירוב המדובר, "בעוד אין לזה שום הסבר הגיוני: אפשר להסתדר בלי SMS".

בעקבות כך, פנה ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) למנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס, במכתב שתוכנו הגיע לידי 'כיכר השבת', ותחילה הסביר: "בבחירות האחרונות חלק ממנהלי הבחירות ברשויות סירבו לקבל מועמדים כאלו למזכירי קלפי, אך בעקבות פניות - הורתה סגנית המפקחת הארצית על הבחירות שאין לפסול מועמדים על רקע אי החזקת טלפון חכם".

אורי מקלב (צילום: פלאש 90)

"למרות זאת", מתלונן מקלב, "בחלק מהרשויות עדיין סירבו מנהלי הבחירות לקבל מועמדים שאין ברשותם טלפון שכזה".

בשל כך, מבקש הח"כ מיהדות התורה, "שלפני פתיחת הרישום למזכירי הקלפיות תפרסם וועדת הבחירות באופן ברור למנהלי הבחירות האזוריים ,וכן בפרסומים לציבור הרחב, שאין מניעה לשמש מזכיר קלפי גם לאלו המחזיקים ברשותם טלפון כשר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר