תקריות בעזה

מחבל פתח באש ופגע בקסדת קצין; צה"ל השיב באש

קצין צה"ל נפצע אחר-הצהריים באורח קל במהלך התפרעות של פלסטינים בגבול רצועת עזה ופונה לקבלת טיפול בית החולים. בצה"ל אומרים כי הפרת סדר כללה יידוי אבנים (צבא)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בשבט תשע"ט | 22.01.19
הקסדה של הקצין (צילום: קבוצת 'בט"ש וחירום')

קצין צה"ל נפצע אחר-הצהריים (שלישי) באורח קל במהלך התפרעות של פלסטינים בגבול רצועת עזה ופונה לקבלת טיפול בבית החולים, משם שוחרר כעבור מספר שעות. בצה"ל מסרו כי במהלך הפרת סדר ירה מחבל לעבר הלוחמים וכדור פגע בקסדת הקצין.

זמן קצר לאחר מכן דיווחו הפלסטינים כי צה"ל תקף עמדת תצפית בסמוך לגדר המערכת במרכז הרצועה. לפי הדיווחים, פעיל הזרוע הצבאית של חמאס נהרג וארבעה נפצעו - בהם אחד במצב קשה.

דובר צה"ל מסר כי "טנק של צה"ל תקף עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס לאחר שבמהלך הפרת סדר בדרום רצועת עזה, שכללה יידוי אבנים לעבר כוחות צה"ל, נפצע קצין באורח קל. נסיבות הפציעה בבדיקה".

הקסדה של הקצין (צילום: קבוצת 'בט"ש וחירום')

בהמשך, עדכן דובר צה"ל כי "מתחקיר ראשוני בשטח עולה כי במהלך הפרת סדר שכללה יידוי אבנים מחבל פתח באש לעבר לוחמי צה"ל. כדור פגע בקסדת קצין צה"ל שפעל בנקודה. הקצין נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים".

מבית החולים סורוקה נמסר כי "הפצוע שפונה מהתקרית ברצועת עזה מטופל בחדר המיון הכירורגי. מצבו קל". לאחר השעה 21:00 בערב נמסר כי "הוא טופל במיון הכירורגי בחתך בראשו ושוחרר".

פינוי החייל לבית החולים (צילום: באדיבות 'פאנט')

בנוסף, מחבלים חדרו דרך גדר המערכת לשטח ישראל, חיבלו בציוד צבאי שהיה במקום ונמלטו חזרה אל הרצועה.

מדובר צה"ל נמסר כי "חמישה חשודים התקרבו לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. שניים מהחשודים חצו לשטח ישראל וחזרו מיד לשטח הרצועה".

מוקדם יותר, מחבלים ירו לעבר כוח צה"ל שעסק בסיור שגרתי בסמוך לגדר המערכת, ליד בית חאנון, בצפון הרצועה. בתגובה, טנק של צה"ל תקף עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס. בתקרית זו, לא היו נפגעים לכוחותינו.

דובר צה"ל מסר כי "טנק של צה"ל תקף עמדה של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לירי לעבר כוחות צה"ל סמוך לגדר המערכת. אין נפגעים לכוחותינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר