הרופא שהניח תפילין

הד"ר החרדי הושמץ, אחיו פנה במכתב נרגש אל התחקירן

ד"ד מרדכי ויגלר, מנהל שירות כירורגיה של הגפה העליונה, נחשב למומחה גדול בתחום, אך אמונתו בדבר הזכות להניח תפילין ליהודי - גררה תחקיר מביש נגדו. כעת, אחיו פונה במכתב נרגש (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב אוריאל ויגלר, אחיו של הרופא (צילום: COL)

ד"ד מרדכי ויגלר, מנהל שירות כירורגיה של הגפה העליונה בבית חולים 'השרון', נחשב למומחה גדול בתחום ומנהל גם קליניקה פרטית לטיפול בתסמין של דלקות כף יד וב"תעלה הקרפלית".

ויגלר, יהודי חרדי חסיד חב"ד, ממליץ לחלק ממטופליו בתום הטיפול הרפואי בקליניקה הפרטית להניח תפילין, וזאת כנאמן לשליחות הרבי מליובאוויטש זי"ע.

תחקירן ערוץ 13, לירן לוי, נכנס בליווי מצלמה נסתרת לחדרו של ד"ר ויגלר, שם לאחר ששאל שוב ושוב על התפילין ופעולתן הרוחנית המליץ לו הדוקטור לרכוש תפילין מהודרות במחיר מוזל של 1500 שקל בלבד.

דברים פורסמו בחדשות ערוץ 13 שם נטען נגד ד"ר ויגלר כי "למרות שניתן היה לחשוב כי הרופא הוא מיסיונר שעובד לשם שמיים, נראה כי הוא בעיקר עובד לשם הכיס".

ד"ר ויגלר הגיב לכתבה ואמר כי "ההמלצה לרכוש את התפילין היא רק המלצה אישית למטופלים כי אני מאמין שהדבר יתרום לשיפור חייהם. מעולם לא כפיתי על אף מטופל קיום מצווה ולא התניתי קבלת טיפול בכך".

כעת, ימים ספורים לאחר התחקיר נגדו, מקבל ד"ר מרדכי ויגלר חיזוק רב מרבנים ומשפיעים מחב"ד ומחוצה לה.

לידי 'כיכר השבת' הגיע מכתב שכתב שליח חב"ד במנהטן, הרב אוריאל ויגלר, אחיו של הד"ר, לתחקירן ערוץ 13.

"לירן יקירי, לפני מספר שבועות, קבעת תור בקליניקה של אחי, ד"ר מרדכי ויגלר – רופא ישראלי מוכר, אורתופד מומחה המוערך מאוד בתחומו. הצגת את עצמך בשם 'משה' והתלוננת על כאבים עזים בידיך. מה שלא סיפרת, היתה מצלמה נסתרת שהחבאת על גופך, באמצעותה ביקשת ליצור ולצייר תדמית מכפישה לרופא: כמיסיונר חשוך המבקש לשדל אנשים להניח תפילין.

"אבל אני חושב, לירן, שהמצלמה הנסתרת חשפה עוד כמה פרטים, שונים לחלוטין.

"קודם כל נקלטו בעין העדשה, פריטים המצויים במרפאתו של אחי: תעודות ההסמכה המעידות על מקצועיותו והכשרתו האקדמית; הכיפה והציצית שלו, כמה ספרים ואף תמונה של הרבי מליובאוויטש המתנוססת על הקיר.

"האם הבחנת באותות ההוקרה שקיבל בעקבות פעולותיו הפילנטרופיות המגוונות? שמת לב, למשל, שמדובר ברופא בכיר שעדיין משרת שירות מילואים פעיל בצה"ל? ומה עם מאות המסרונים, התגובות והודעות התמיכה שפציינטים ומכרים טרחו לשלוח לו בעקבות הפרסום שנועד להכפישו: שמת לב לאמפתיה, לסימפטיה ולאישיות הקורנת, החמימה, האדיבה והכל-כך אנושית העולה מתוכן?

"אך זה לא כל מה שנחשף במצלמתך הנסתרת, לירן.

"חדרת במרמה אל משרדו, התפרצת בעוינות אל המרחב האישי של אחי. שיקרת לו במצח נחושה, הזדהית בזהות בדויה והצגת מצג שווא כולל התחזות והצגת סימפטומים אותם בדית במרמה ובכזב זדוני. בחרת לעצמך את דמותו של 'משה השקרן', המתנשא והיהיר. אולם הבלון הנפוח שהכנסת לחדר – מתפוצץ בשלב כלשהו וצחנתו די מתפוגגת. ברגע כלשהו לקראת סוף ההסרטה, אם מתבוננים בתשומת לב, הקליפה מתקלפת ונחשף 'לירן היהודי'.

"כאשר זכית להניח תפילין ולקרוא "שמע ישראל", לירן, באותן שניות היית מחובר לאמת: אל 4,000 שנות אמת ואור שאבותיך ואבותיהם הקרינו, חירפו נפש למענה ושימרו באהבה לאורך כל תלאות ההיסטוריה. התחברת לעומק פנימיות נפשך, שהאירה כבדולח באותם רגעים. הניצוץ היהודי החבוי בנשמתך וזהותך הפנימית האמיתית, הבליחו לשנייה, מעידות על המציאות העוצמתית שבאמת מגדירה ומאפיינת אותך. ולרגע קט הצליחה מצלמתך להציג את פניה הנאות בפני כל.

"לא, אין זו ידך שכואבת ומייסרת, לירן. בכל פעם שאתה משקר ובכל משימה זדונית נוספת שאתה מבצע: נשמתך היא שמתייסרת, פגועה ודואבת.

"הפעל מחדש את ההסרטה שלך: תפעיל 'לופ', חזור והבט בצילום שוב ושוב, עד שתזהה גם אתה את האמת. עד שתכיר ותתחבר לא אל 'משה הבדאי והנוכל', אלא אל 'לירן היהודי'.

"ואם אתה זקוק לעזרה, אני מזמין אותך ליצור קשר (אפשר גם בסקייפ) או לקפוץ לביקור כאן ב-NYC. אשמח להעמיק את השיחה, להסביר לך באופן אישי ויסודי את ההיבטים המרתקים שהונצחו, לאורך שניות אחדות, במה שנקלט במצלמה שהסתרת.

"תהיה זו זכות עבורי, לעזור לך לקלף כמה שכבות גסות ומיותרות שהלבשת על אישיותך ולסייע לך להתחבר מחדש אל עצמך האוטנטי והאמיתי: לירן היהודי".

מ'חדשות 13' נמסר בתגובה כי "הטענות המובאות על ידכם משוללות כל בסיס. נבהיר – אם הד"ר ויגלר סבור שפעלנו שלא כדין – יתכבד ויפנה לביהמ"ש, נשמח ששופט יביע עמדתו על התנהלותו המקצועית של מר ויגלר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר