התקיפות בסוריה

רוסיה נגד ישראל: "ההתנהלות שלה שרירותית"

בהתייחסות של הקרמלין להסלמה בגבול ישראל-סוריה, מזהירים במוסקבה כי על ישראל להפסיק בתקיפות, ואם לאו - היא צפויה לשאת בתוצאות של דרדור האזור לעוינות (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

ברוסיה מגנים היום (רביעי) באופן חריג את התקיפות הישראליות בסוריה. על ישראל להפסיק בהתנהגות זו - ואם לאו, היא צפויה לשאת בתוצאות של דרדור האזור לעוינות, כך נמסר היום ממוסקבה.

דוברת משרד החוץ של רוסיה, מריה זחרובה, התייחסה היום להסלמה בגבול ישראל-סוריה. לדבריה, "לא שינינו את עמדתנו בנושא, שבנויה על עקרון של כבוד לחוק הבין-לאומי. ההתנהלות השרירותית של תקיפת טריטוריה של מדינה ריבונית אחרת, במקרה זה סוריה, צריכה להיפסק".

"אנו סבורים כי התנהגות שגורמת לאווירה עוינת באזור, אינה משרתת את האינטרסים הלאומיים של אף מדינה במזרח התיכון, כולל ישראל. סוריה, שנפגעה רבות במהלך המלחמה בשטחה, לא יכולה להפוך לזירה שבה מיישבים סכסוכים גאו-פוליטיים. אנו קוראים לכולם לחשוב על טובת המזרח התיכון", אמרה זחרובה.

מי שניצל את ההודעה הזו הוא יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שתקף את ראש הממשלה. לטענתו, "נתניהו הוא לא מר ביטחון - אלא מר מיקרופון. אחרי שנים של שיתוף פעולה שקט ויעיל, קשקשת הבחירות של נתניהו אילצה את הרוסים לצאת נגדנו בזירה הסורית. נזק של הודעה חסרת אחריות אחת, שיקח שנים לתקן".

בליכוד לא נשארו חייבים: "הרמטכ"ל איזנקוט כבר אמר החודש בנאום פרישתו ש'לא היה שום שיקול פוליטי בהחלטותיו של ראש הממשלה'. זה אומר הכול על ההשמצות חסרות הבסיס של יאיר לפיד, שניסיונו הביטחוני מסתכם בכמה כתבות שפרסם בעיתון 'במחנה'", עקצו בקרבת ראש הממשלה.

מוקדם יותר היום (רביעי), בסיור בבסיס שיזפון, אמר רה"מ נתניהו כי "האויב העיקרי שאנחנו עומדים בפניו זה איראן. איראן מכריזה על כוונתה להשמיד אותנו בנשק גרעיני שאנחנו מחויבים לסכל, אבל איראן גם בונה כוחות סביבנו. היא רוצה ללפות אותנו.

"הם הקימו מבצר קדמי בלבנון, באמצעות חיזבאללה, הם הקימו מבצר דרומי בעזה שאותו תומכים חמאס והג'יהאד האסלאמי, ועכשיו הם רוצים להקים מבצר שלישי, ממש על גבולנו מול גולן, בהתבססות צבאית של צבא איראן בסוריה".

לדבריו: "אנחנו מחויבים להילחם בכל הדברים הללו. אנחנו הולמים בצבא איראן בסוריה. צה"ל הוא הצבא היחיד שנלחם בצבא האיראני בסוריה. אנחנו מנטרלים את נשק המנהרות, במבצע מגן צפוני עכשיו בלבנון, ואת נשק המנהרות בעזה. אנחנו בשלוש החזיתות האלו מול איראן וגרורותיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר