צפו בתיעוד

"קופצים ביחד": חרדים וחילונים - בעד המוגבלים

בעוד האווירה בארץ רוויה בשנאה - תערוכה ייחודית שנפתחה לאחרונה וזוכה להד בינלאומי, מציגה אחדות כלל-ישראלית, באמצעות... קפיצות עם נוער מוגבל • תיעוד נרחב (מענין)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ב'סינמה סיטי' בירושלים הוצגה לאחרונה תערוכה מיוחדת, בשם 'קופצים ביחד' המציגה חרדים וחילונים, יחד עם בני נוער בסיכון וילדים בעלי צרכים מיוחדים - הקופצים יחד, תוך שהם שמים בצד את הדעות הקדומות והפערים החברתיים.

"מטרת התערוכה, אומרים מארגניה ל'כיכר השבת', "היא לקדם אחדות והבנה הדדית בעם ישראל, או - במילים אחרות - אהבת ישראל".

בתערוכה הוצגו 30 תמונות מהקפיצות המשותפות, שצולמו בידי צוות צילום בינלאומי. באירוע הפתיחה השתתפו שגרירים, אנשי משרד החוץ, אנשי עסקים ובעלי הון, והיא אף מיועדת להיות מוצגת בכנס כלכלי גדול מאוד בוינה שבאוסטריה, בהשתתפות חתני פרס נובל הישראלים פרופ' דן שכטמן ופרופ' עדה יונת.

התערוכה מכה הדים גם בחו"ל, וקיבלה חשיפה וסיקור רחב מאד בתקשורת הבינלאומית, ובקרוב תצא הודעה רשמית על מיקום הצגת התערוכה בו היא תהיה זמינה גם לקהל הרחב.

מי שהקים את התערוכה המדוברת, הוא אלוף הקפוארה החרדי מיקי חייט, עם שגריר ישראל למקדוניה מר דן אוריין, ובשיתוף פעולה עם עופרה כהן - אישה העוסקת בשילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחברה, באמצעות מוזיקה.

"התערוכה הזו היא רק ההתחלה", אומר מיקי חייט. "היא אמצעי - כדי לעורר מודעות לפרויקט החשוב בו אנו עוסקים, ולקבל הכרה ותמיכה בפעילות זו של שילוב מוגבלים תוך אחדות כלל-ישראלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר