פרסום ראשון

חבר 'ועדת הרבנים': לפקח על מחיר המכשירים הכשרים

הנציג הליטאי ב'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' שיגר מכתב לעמיתו מחסידות גור, עם טענות קשות לפיהן המשווק המוסמך מטעם הוועדה "נוטל רווחים מופרזים" עבור כך (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הגר"צ פרידמן (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: הגאון רבי צבי פרידמן דורש מ'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' בה הוא חבר, להחיל פיקוח על מחירי מכשירי הטלפונים הניידים הכשרים.

כידוע, חנויות בודדות בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ קיבלו עד כה חותמת כשרות מ'ועדת הרבנים', אך זו מצידה נותנת את ה'כשרות' רק לבעלי עסקים הרוכשים מכשירים מסוג מסוים, ממשווק מסוים.

עובדה זו גרמה לייקור עלות המכשירים הכשרים, בשל כך שאין תחרות הוגנת מצד משווקים נוספים בתחום - שמשום מה לא זכו לכשרות 'ועדת הרבנים'.

בעקבות כך פנו בעלי החנויות, כבר מספר פעמים, לחברי 'ועדת הרבנים', כדי לברר איך ניתן להוזיל את מחירי המכשירים הכשרים על ידי פתיחת שוק המכשירים הכשרים לתחרות הוגנת, בכך שהועדה תאפשר למשווקים נוספים לקבל כשרות של הועדה.

מי שכאמור הצטרף במידה מסוימת לטענות בעלי החנויות, כך נודע ל"כיכר השבת", הוא החבר הליטאי בוועדה הגאון רבי צבי פרידמן שמונה לתפקידו על ידי מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

מכתבו של הגר"צ פרידמן (צילום מסך)

אתמול שיגר הגר"צ פרידמן מכתב לעמיתו הגאון רבי ישראל פישביין - החבר בוועדה מטעם חסידי גור והאיש החזק בה - בו הוא דורש פיקוח על מחירי הניידים הכשרים.

וכך פותח הנציג הרבני הליטאי את מכתבו: "לכבוד הגאון רבי ישראל פישביין שליט"א. הראו לי מסמך שעליו צריך לחתום כל יבואן של מכשיר סלולרי כשר, ובו נאמר בסעיף 5 כי כל תהליך השיווק והמכירה לחנויות תתבצע רק על ידי משווק שיוסמך לכך ע"י הוועדה".

"שמעתי טענות שאותו המשווק המוסמך נוטל רווחים מופרזים עבור פעילותו, ושאילתי היא: מדוע אין שום פיקוח מצד רבני הועדה שאותו אמור 'המשווק' להרוויח על כל מכשיר?".

והוא חותם "בברכה נאמנה ובהערכה - צבי פרידמן".

ההתחייבות עליה נדרש לחתום כל יבואן, כולל סעיף 5 הבעייתי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר