הפוגרום בבית הכנסת

רבה של ירושלים ל'כיכר': "ה' לא ישתוק לאלו שעשו את זה"

"אלה שעשו את זה שידעו שהקב"ה לא ישתוק על זה", כך אומר הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה עמאר בשיחה כואבת עם "כיכר השבת: "אנשים שאיבדו צלם אנוש עשו את זה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש עמאר והפוגרום בבית הכנסת (צילום: פלאש 90 ובאדיבות המצלם)

הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר התייחס, בשיחה עם 'כיכר השבת',לפוגרום שבוצע הלילה בבית הכנסת 'שיח ישראל' בשכונת קריית יובל בירושלים, וקרא לציבור להתחזק בשמירה על כבוד מקדש מעט והזהיר: "ה' לא ישתוק לאלו שעשו את זה".

בפתח דבריו אמר הגר"ש: "שמועה רעה ומזעזעת את נפש האדם, כל בר דעת מזדעזע לשמוע שמחללים את הקודש, בפרט ספרי תורה - שזה הדבר הקדוש ביותר שיש לעם ישראל".

לדבריו: "היום שאין לנו ארון התורה עם לוחות הברית, ספר התורה הוא הדבר הקדוש ביותר. לזרוק אותו לארץ? לרסס חומצה? לא משנה מי עשה, אפילו אם היו עושים את זה חיות טרף, היו נכנסים נמרים או דובים והיו עושים את זה היינו מזדעזעים, קל וחומר שאנשים שאיבדו צלם אנוש עשו את זה בתוך ירושלים עיר הקודש".

הפוגרום המזעזע בבית הכנסת, הבוקר

"זו זוועה גדולה", הוסיף הראשל"צ: "חייבים כל בני ישראל לבכות את הזוועה הזו. להתעורר על כבוד המקדש. אולי ה' רוצה לזעזע אותנו. נתפלל שה' יחזיר את הטועים ויסיר מהם את השיגעונות".

"אלה שעשו את זה שידעו שהקב"ה לא ישתוק על זה", הזהיר רבה של ירושלים.

בסיום דבריו הוסיף: "אנחנו חייבים להתעורר ולהתחזק בכבוד התורה, קדושת בית הכנסת והמקדש. זה יעלה לפני ה' ויכפר".

מוקדם יותר הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו לאירוע הקשה ואמר: "אני מזועזע מחילול בית הכנסת בשכונת קריית יובל שבירושלים. על המשטרה למצוא מייד את האחראים לכך כדי למצות איתם את הדין".

נשיא המדינה ראובן ריבלין הוסיף: "תמונות קשות ומכאיבות הבוקר מבית הכנסת בקרית יובל. אני בטוח שמשטרת ישראל תגיע אל מחלליו ותביאם לדין במהרה על מנת להבטיח כי מראות שכאלה לא ישנו".

יצוין כי עקב חומרת הארוע במשטרה הוקם צוות חקירה מיוחד שהחל בחקירת המקרה תוך שימוש בכלל האמצעים העומדים לרשותו. בשלב זה כל כיווני החקירה נחקרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר