'יתנו את הדין'

הפוגרום בי-ם: חכם שלום בכה; הגר"ח הזדעזע

מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי על הפרעות שבוצעו בבית הכנסת בקרית יובל, והתבטא בחריפות רבה; נשיא ה'מועצת' הגר"ש כהן התיישב וקרא פרק תהלים בבכי (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגר"ש כהן והגר"ח קנייבסקי (צילום: אהרון קרון, פלאש90 / באדיבות המצלם)

מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי הזדעזע והשמיע התבטאות חריפה בעקבות חילול ספרי התורה בבית הכנסת "שיח ישראל" בשכונת קרית יובל בירושלים, ונשיא מועצת כמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן הביע את כאבו הרב בקריאת פרק תהלים בבכי.

ל'כיכר השבת' נודע, כי כשסיפרו לגר"ח קנייבסקי על המראות הקשים שהתגלו הבוקר, הוא הגיב במלים הבאות: "הפורעים יתנו את הדין על כך".

עוד נודע, כי במהלך היום צפויים לעלות רבני הקהילות בקרית יובל למעונו של מרן שר התורה, כדי שיכריע בעבורם על דרכי המחאה הנצרכים בשעה זו.

בהקשר זה מזכירים מקורביו את הביקור שהוא ערך בשכונה לפני כשנה, זאת בצל המאבקים הרבים שעברו תושבי השכונה החרדים על רקע תהליך התחרדותה, וכדי לחזק אותם בהשתכנותם במקום.

ביקורו של הגר"ח בקרית יובל. ארכיון (צילום: יהושע רודניק / באדיבות המצלם. תמונה ראשית: דוד לף)

כאמור, לאחר תפילת מנחה במעונו של נשיא ה'מועצת' הגר"ש כהן, הוא קרא בבכי את מזמור ע"ט בתהילים, שם נאמר: "אלוקים באו גויים בנחלתך, טמאו את היכל קדשך, שמו את ירושלים לעיים". לאחר מכן הוא התבטא בכאב: "אוי להם לבריות מעלבונה של תורה".

ראש הישיבה הוסיף ואמר, כי "הקב"ה רומז לנו ועלינו להתחזק בקדושת בית הכנסת וקדושת ספר תורה".

בשכונה מקווים, כי תוצאות החקירה לא יגלו כי המעשה החמור בוצע על רקע המאבקים שהתרחשו בעבר בשכונה בין חרדים לחילונים, עליהם דווח רבות ב'כיכר השבת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר