בבית המשפט

המאבטח שנפצע קשה התעמת עם המחבל

המאבטח אשר אלמליח, שנפצע באופן קשה מאד בפיגוע דקירה בתחנה המרכזית בירושלים הגיע לביהמ"ש כדי להעיד כנגד המחבל שדקר אותו ולדרוש להחמיר בעונשו (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אשר אלמליח משמאל והמחבל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המאבטח אשר אלמליח שנפצע קשה בפיגוע בתחנה המרכזית בירושלים לפני כשנה וחצי התעמת היום (רביעי), בבית המשפט עם המחבל יאסין אבו אלקרעה, תושב הכפר טולוזה, שדקר אותו ואמר "אדון יאסין לא הצלחת".

"באתי לעבודה כמו כל יום רגיל", אמר אלמליח בפתח הדיון אל מול השופטים והמחבל בשלב הטיעונים לעונש. "קיבלנו מידע שאותו בחור, יאסין, חשוד. בדקנו אותו והיו לו תעודות רק לקו התפר. הוא לא בא לעשות יום כיף או לטייל, אלא לבצע פיגוע רב נפגעים".

עוד המשיך וסיפר אלמליח: "לשמחתי ולדאבוני הייתי זה שמנע זאת ממנו. זכותי לדרוש מכם להחמיר איתו - מצבי לא טוב היום. באתי להסתכל לך בעיניים ולהגיד: אדון יאסין לא הצלחת. אני חי וקיים - אני עומד על הרגליים ברוך השם".

אלמליח סיפר על מצבו כיום ואמר כי למרות ששוקם וחזר לעבודה הוא לא כמו שהיה לפני האירוע הקשה. "אמנם חזרתי לעבוד לפני שלושה חודשים במקום אחר, אבל המעמד שלי נפגע בצורה דרסטית. אצטרך להסתובב עם פלסטר על החזה כדי להסתיר את הצלקת. כל בוקר אני רואה את זה ומפחד ללכת ברחוב".

התובע בתיק מפרקליטות מחוז ירושלים, עורך הדין שגיב עוזרי, אמר בדיון: "הנאשם פעל ממניעים, דתיים אידאולוגיים, מדיניים וביטחוניים. הוא. רכש סכין מטבח, חדר לישראל, כתב ושמר צוואה במכשיר הטלפון שלו. הזהירות של המאבטחים ושל אשר מנעו כניסה שלו לתחנה המרכזית ולאירוע חמור הרבה יותר. כל תכנון וביצוע הפיגוע הם פרי יצירתו הבלעדית".

עו"ד שגיב עוזרי מפרקליטות מחוז ירושלים

מנגד של המחבל סנגורו נאיל זחאלקה אמר בדיון: "אני מודע לנסיבות המקרה ואבקש שבית המשפט יבחן את הדברים בצורה אובייקטיבית ומשפטית. שלא יתפרש מדבריי שאני מקל ראש בנסיבות האירוע הזה אבל אני משווה אותם לאירועים אחרים שקרו. הנסיבות במקרה שלנו הן לא החמורות ביותר שניתן לתאר כפי שבפרקליטות מנסים להציג".

"הוא לא ניסה להוציא את הסכין ולנעוץ בנפגע שוב", טען הסנגור. "הוא לא ניסה לברוח והוא לא ניסה לפגוע באחרים. אין כל סיבה לדעתי, על פי הפסיקה, לבוא ולטעון באופן נחרץ שהעונש צריך להיות 24 שנות מאסר שזה כמעט המקסימום שניתן להטיל על ניסיון רצח"., אמר הסנגור כשהוא מכוון לדרישת הפרקליטות לגזור עליו 25 שנות מאסר.

בתום הדיון שוחח אלמליח עם התקשורת וסיפר על סערת הרגשות שחווה במהלכו. "רציתי להרוג אותו, באופן חד משמעי, זה מה שהרגשתי גם אם זה יצולם בכל מדיה", אמר והוסיף "הסנגור שלו רוצה שהוא יקבל עונש קל בהרבה בל נשכח שהוא הציג טיעונים של מקרים שהיו לפני החוק שנחקק בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר