'מסורת יהודית'

היוזמה המפתיעה שמציע הסנאטור החרדי

שמחה פלדר, המחוקק החרדי שמכהן בסנאט של מדינת ניו יורק, מפתיע בהצעה מקורית שתסייע גם למי שקיבל דו"ח חנייה - וגם לעניי ניו יורק שהולכים לישון רעבים (חדשות,עולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
שמחה פלדר (צילום: מתוך טוויטר)

מחוקק חרדי מפתיע את העיר ניו יורק עם יוזמה מקורית, שתסייע גם למי שקיבל דו"ח חנייה - וגם לעניי ניו יורק שהולכים לישון רעבים.

שמחה פלדר, סנאטור בבית המחוקקים של מדינת ניו יורק, הציע לראש העיר ניו יורק, ביל דה בלסיו, את תוכנית "Food for Fines" ('מזון תחת דו"חות') שיזם.

על פי היוזמה, נהגים תושבי העיר שנקנסו ע"י פקחי העירייה בשל עבירות חנייה, יוכלו להקטין את סכום הדו"ח אם יתרמו מזון בקופסאות שימורים לבתי התמחוי העירוניים, שמפעילים ארגוני צדקה וכן העירייה בעצמה.

לפי פלדר, "בנקי המזון שלנו זקוקים נואשות לתרומות, ותוכנית חדשנית זו תוכל להיות לעזר רב. אני מאמין שאנשי העיר ניו יורק הנהדרת ינצלו את ההזדמנות הזאת. ארגוני החסד ובתי התמחוי שלנו יגדילו את היצעם, והניו-יורקים ירגישו טוב יותר כשהם משלמים את כרטיסי החנייה שלהם.

"בסופו של דבר, היתרון יהיה ההשפעה החיובית, כאשר תושבים שטרם יצא להם לתרום - יתרמו אף הם", הסביר פלדר.

בין היתר, נתוני בנקי המזון הם שהניעו את המחוקק להציע את התוכנית. בכמעט 80% מבתי התמחוי ברחבי ניו יורק התגברה תנועת המבקרים; יותר מבקרים חדשים פוקדים את אותם מטבחים ציבוריים, ויותר קשישים ומשפחות עם ילדים ממה שהיה תמיד. 54% מבתי התמחוי דיווחו שהמזון שברשותם הולך ואוזל, ו-29% דיווחו שנאלצו לדחות מבקרים עקב המחסור בהיצע.

מנכ"ל בית התמחוי היהודי 'משביע', אלכס רפפורט, שיבח את ההצעה. לדבריו, "זהו רעיון יפה. הרעיון של כפרה על עוול באמצעות צדקה, הוא מסורת יהודית עתיקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר