בדיקת "כיכר השבת": חרדים חולים פחות

בבדיקה קצרה שערך 'כיכר השבת' במערכת החדשה שהשיק משרד הבריאות, התברר, שחרדים המתגוררים בערים החרדיות חולים הרבה פחות משאר האוכלוסייה. מאמינים? (בריאות)

עמוס ביסמוט | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

משרד הבריאות השיק אמש (רביעי) בכנס אי שוויון, את המערכת הדיגיטלית לבחינת מצב הבריאות ברשויות המקומיות בישראל.

המערכת, כך על פי הודעת משרד הבריאות, מציגה מידע רב אודות מצב הבריאות ביישובים השונים וכוללת מידע אודות תחלואה בסרטן, סוכרת, השמנה, זמינות שירותים ועוד משתנים רבים. יש לציין כי חלק גדול מהנתונים במערכת מפורסמים היום בפעם הראשונה - נאמר בהודעה.

'כיכר השבת' הסתקרן ויצא לסיור וירטואלי באתר החדש וחזר עם נתונים מפתיעים על מצב התחלואה בציבור החרדי, תוך שימוש במערכת החדשה ובכמה כלים חישובים.

צילום מסך מתוך המערכת הדיגיטלית החדשה

לקחנו את שש הערים החרדיות, שהציבור החרדי מרוכז בהם בהמוניו, ובדקנו את מדדי הבריאות שלהם כפי שמפורסם במערכת החדשה של משרד הבריאות – ביחס לכלל הציבור והערים.

הערים שנבחרו לדגימה הם: ירושלים, בני ברק , עלית, ביתר עלית, אלעד, בית שמש -ביחס לממוצע הארצי של כלל הערים בישראל.

מסתבר, שהממוצע הארצי למחלת הסרטן למשל, עומד על 326 אנשים לכל מאה אלף גברים, אך כשמדובר על גברים חרדים הממוצע יורד ב – 23% ועומד על 265 איש בלבד לכל מאה אלף גברים. ואם הנתון הזה הפתיע אתכם, הנתון הבא בוודאי יגרום לכם להיות מאושרים - יחסית.

תמותת תינוקות הוא נושא כואב מאוד, ואין גבול לסבל שעובר על הורים שעוברים את החוויה הקשה הזאת. אולם מתברר שאם בציבור הכללי הממוצע של תמותת התינוקות עומד על 3.8 ילדים לכל 1000 ילדים. דווקא בציבור החרדי היחס יורד ל 2.6, ירידה של 46%! מכלל התושבים.

גם בקרב חולי הסכרת יש הרבה פחות חולים חרדים משאר המגזרים, והוא עומד על 21% פחות מהממוצע הכללי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר