21 הרוגים בגל הקור הכבד שמכה החורף את ארצות הברית

אנו מתלוננים על גל קור שבקושי מגיע לאפס מעלות מהצד העליון, בארה"ב סובלים כעת מגל קור קיצוני במיוחד שבמקומות השיא מגיע למינוס 50 מעלות. הקור המסוכן גובה קורבנות רבים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נהר קופא בעמק יוסמיט (צילום: שאטרסטוק)

מניין ההרוגים בגל הקור הקיצוני בארה"ב עלה ל-21 בני אדם. ההרוג האחרון שאותר הוא סטודנט באוניברסיטת איווה שנמצא מת מחוץ לבניין המעונות.

גל הקור הגיע אמש (חמישי) לשיאו. על פי הדיווחים, יותר מ-90 מיליון אמריקנים - כשליש מתושבי ארה"ב, חוו בשעות האחרונות טמפרטורות נמוכות ממינוס 17 מעלות ו-80 אחוז מהאמריקנים היו בטמפרטורות מתחת לאפס. עד כה בוטלו אלפי טיסות, נזק רב נגרם לתשתיות ולרכוש בשל ההתכווצות של חומרים שונים בשל הקור העז ומוסדות החינוך נותרו סגורים.

מדובר בגל קור חריג במיוחד שבמקומות שונים (אילינוי, מינסוטה, ויסקונסין ומישיגן) נמדדו בו טמפרטורות נמוכות יותר מאנטארקטיקה. במהלך הלילה אף נשבר השיא הלאומי של ארה"ב כשבעיר קוטון במינסוטה נמדדו מינוס 49 מעלות.

שיקגו הגיעה שתי מעלות מלשבור את שיא הקור שנרשם בעיר בשנת 1985 - אז נמדדו מינוס 32 מעלות. בשל הטמפרטורות הקיצוניות של החורף הרשויות בעיר החלו להבעיר את פסי הרכבת כדי לאפשר לרכבות לנסוע כסדרן. הסיבה להבערה: הקור הקיצוני גורם להתכווצות המתכת וכתוצאה מכך נותקו החיבורים בין הפסים. הרשויות הבהירו כי האש נועדה לחמם את המתכת עד שהיא תתרחב מחדש וכדי שעובדי התחזוקה יוכלו לתקן את החיבורים.

מושל מדינת אילינוי, ג'.ב.פריצקר, הכריז על מצב חירום בשל הקור העז ואמר כי אפילו זמן קצר בחוץ עם עור חשוף יכול לסכן את החיים. "יש סיכון אמיתי של היפותרמיה וכוויות קור", אמר פריצקר. "אפילו חמש דקות של חשיפה עלולות להביא לתוצאות בריאותיות חמורות".

"אלה תנאים מסוכנים מאוד שיכולים להביא לכוויות קור על עור חשוף בתוך פחות מחמש דקות במקומות בהם רוחות קרות יגיעו ל-50 מתחת לאפס", נמסר מהשירות המטאורולוגי האמריקאי. "הדבר הכי טוב לעשות הוא להגביל את זמן השהייה בחוץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר