בשבת קודש

הלם בחסידות בויאן: הנגיד ר' יחיאל לודמיר ז"ל

הלם בחסידות בויאן עם היוודע דבר פטירתו של הנגיד החסידי הרב יחיאל לודמיר ז"ל, מתומכיה של המוסדות ומבעלי 'מצות יהודה', לאחר שהתמוטט בשבת בבוקר. הלוויתו הערב (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

ברוך דיין האמת: הלם בחסידות בויאן, עם היוודע דבר פטירתו של הנגיד החסידי הרב יחיאל לודמיר ז"ל מנגידי החסידות ומתומכי המוסדות, לאחר שהתמוטט בשבת בבוקר.

לודמיר, איש עסקים בולט וידוע בחסידות, ושימש כבעלים של מצות יהודה, נפטר לאחר שהתמוטט לפתע הבוקר (שבת) בגיל 80. הוא נחשב לאחד ממקורביו הבולטים של האדמו"ר מבויאן והיה מתגייס לכל הוראותיו במעשי צדקה לטובת נצרכי החסידות.

חסידים המומים מפטירתו מספרים ל"כיכר השבת" כי "רבי יחיאל החזיק בכספו את חלק ממוסדות החסידות, כאשר הוא מסייע ככל שניתן זאת בנוסף למעשי החסד המופלאים שהיה מקיים עם עשרות משפחות מבני החסידות שנקלעו למצוקה כלכלית".

ר' יחיאל ניהל את מפעל מצות יהודה הנוע יחד עם אחיו ר' מרדכי זיידל לודמיר ז"ל שנפטר בחודשים האחרונים. בחייו שיכל את בנו שטבע למוות בהיותו צעיר.

בשיחה עם 'כיכר השבת' הספיד אחד ממכריו, "הוא היה אדם בעל לב זהב ומסור לכל צורכי הכלל והפרט, איש טוב ומרבה להיטיב אחד מעמודי התווך של חסידות בויאן חבל על דאבדין, הוא היה איש מיוחד במינו ועמד מאחורי הרבי בכל הזמנים והמצבים גם הפחות טובים".

הלווייתו תצא הערב (מוצ"ש) מהיכל בית המדרש הגדול של חסידי בויאן ברחוב מלכי ישראל בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר