בפעם השנייה, בתוך שבוע

'המודיע' מתנצל בגלל הפגיעה בש"ס: "לא דעת המערכת"

לאחר המאמר שהכתיר את "הרב אלי ישי והרב אריה דרעי" כ"מנהיגי יהדות ספרד", ועורר זעם בש"ס, מתנצל הבוקר עיתון 'המודיע', בעמוד הראשון, ומבהיר כי זו אינה עמדתה של המערכת (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
דרעי וליצמן, ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

עיתון 'המודיע', בטאון הסיעה המרכזית ב'אגודת ישראל', שב ומתנצל הבוקר (ראשון) בהודעה מיוחדת בפני תנועת ש"ס, בפעם השניה בתוך שבוע.

כזכור, ביום שישי דווח ב'כיכר השבת' על המאמר שפורסם ב'המודיע' הקורא ל"מנהיגי יהדות ספרד הרב אלי ישי והרב אריה דרעי" להתאחד ולרוץ במשותף במערכת הבחירות הקרובה.

במאמר שנכתב על ידי הרב יצחק מתתיהו טננבוים נכתב "השבט האשכנזי השלים את השותפות בתוככי המחנה פנימה, ועתה מצפים ומייחלים להשלמת השותפות גם בשבט הספרדי. היהדות הספרדית, רבנן ותלמדיהון, כוחה רב ומעמדה נכבד בעיני בוחריהם, אך היריבות הפוליטית בתוכה מונעת את הצלחתה המלאה בבחירות הקרובות.

"אין כל ספק בדבר שהעדות שעדיין מפולגות אשר בשבט הספרדי הנכבד והנעלה מונות מספר רב של בוחרים אשר אם יממשו כולם את זכות הבחירה שלהם עתידה מפלגתם לקבל משלחת חשובה וגדולה של חברי כנסת, כפי שהיה בתחילת דרכה.

"יחד שבטי ישראל זו היא הצוואה הפוליטית תמיד. כל שכן כאשר ניצבים מול הבוחר הישראלי. ברכת כולם לשני מנהיגי היהדות הספרדית: הרב אלי ישי והרב אריה דרעי שיחי', נא ונא לכו בכוחכם המשותף המאוחד והמלוכד והצליחו להביא את בני יהדות ספרד לקלפיות ביום הבחירות ותהי תפארתכם שלמה מן השמים".

המאמר, כצפוי, העלה את זעמם של ראשי ש"ס. גורמים בש"ס טענו ביום שישי לאחר פרסום המאמר כי "יש לנו מועצת חכמי התורה, הם יקבעו לנו כיצד להתנהל, המאמר כולו מגלה התנשאות אשכנזית על הספרדים - אנחנו הטפנו להם עם מי עליהם לעשות שלום ומי המנהיג שלהם?".

במערכת 'המודיע' החליטו לפרסם הבהרה והיא פורסמה הבוקר, בעמוד הראשון באמצעות מודעה, בה נכתב כי "המאמר בעיתוננו מיום שישי האחרון תחת הכותרת 'יחד שבטי ישראל' מייצג את דעתו האישית של הכותב. זו אינה דעת המערכת ולא מבטא עמדת אגודת ישראל". על המודעה חתומה "המערכת".

כזכור, בשבוע שעבר נאלץ 'המודיע' לפרסם "תיקון טעות" לאחר שבכתבה על חילול בית הכנסת בקרית יובל הושמט תואר "הרב" משר הפנים אריה דרעי, לעומת יריבו אלי ישי שזכה לתואר הרב, דבר שבלט לעיני הקוראים, ב'המודיע' תלו זאת בטעות סופר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר