שמחה בתפרח

כך ראש הישיבה הזמין את תלמידיו לחתונת נכדתו

ביום שני תערך חתונת נכדת ראש ישיבת תפרח, הגר"א פילץ, עם אחד מתלמידיו הקרובים. רה"ירמז לתלמידיו באמצעות נוסח ההזמנה - כי אין צורך לבטל תורה בשביל החתונה (ארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הגר"א פילץ והחתן, באירוסין (באדיבות המצלם)

ביום שני תערך חתונת נכדתו הבכורה של ראש ישיבת 'תושיה' בתפרח, הגאון רבי אביעזר פילץ, עם אחד מתלמידי ישיבתו.

כזכור, לפני כשלושה חודשים, הופתעו הבחורים לשמוע כי נכדתו של ראש הישיבה התארסה עם תלמיד הישיבה, הבחור החשוב עקיבא פויפר. כפי שדווח ב'כיכר השבת', ראש הישיבה בחר חתן לנכדתו, את אחד מתלמידיו המובהקים.

לקראת החתונה שתערך ביום שני הקרוב באולמי 'תמיר' בירושלים, בשיעור הלכה הנערך מידי יום לאחר תפילת שחרית לקבוצת תלמידים מצומצמת שם גם משתתף החתן, דיבר ראש הישיבה הגר"א פילץ בשבח החתן.

בנוסף, ראש הישיבה כתב הזמנה אישית לתלמידי הישיבה שנתלתה בלובי של היכל הישיבה, אך מתברר כי מחשבה רבה קדמה לכתיבת הנוסח על גבי ההזמנה.

ההזמנה, בישיבה (באדיבות המצלם)

יודעי דבר, ידעו להסביר כי ראש הישיבה לא מעוניין שכל תלמידי הישיבה יבואו להשתתף בשמחתו משום ביטול תורה, לכן לא הוסיף בכתב יד כנהוג קריאה מפורשת להשתתף אלא כתב את המילים "לכל באי בית ה'..." בלבד, מאחר ואם ראש הישיבה היה כותב שמזמין את כל בני הישיבה, היו רואים זאת כהוראה לסגור את הגמרות ולצאת לירושלים לחתונה, אך הנוסח הנוכחי מעניק לבחורים חופש פעולה.

באופן רשמי ייצאו מהישיבה שני אוטובוסים, כאשר אחד מהם הוא מטעם החתן - לחברי החתן, והשני מטעם הישיבה לבחורים שמעוניינים להשתתף בחתונת נכדתו הבכורה של רבם האהוב. כל שאר בחורי הישיבה, אם רצונם להשתתף בחתונה, יעשו זאת בתחבורה ציבורית.

"באופן רשמי לא סוגרים ישיבה בשביל חתונה", מסביר אחד מבוגרי הישיבה, "זה המסר שביקש ראש הישיבה להעביר לתלמידים. למרות שהישיבה מעמידה לרשות הבחורים רק אוטובוס אחד מלבד האוטובוס של חברי החתן ולמרות הרמז בהזמנה, הרי שאין ספק שכלל בחורי הישיבה לא יפספסו את החתונה".

יצוין כי לכבוד החתונה רכש ראש הישיבה כובע המבורג חדש, כאשר את הכובע הקודם רכש לפני כעשור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר