תיעוד

6 מטר גובה; כך נראה המכשול העילי ברצועה

משרד הביטחון החל את הקמתו של המכשול העילי בגבול רצועת עזה. המכשול יוקם על תוואי המכשול התת-קרקעי, יהיה באורך 65 ק"מ ויתנשא לגובה של כ-6 מטר • תיעוד (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: משרד הביטחון)

משרד הביטחון החל בסוף השבוע האחרון את הקמתו של המכשול העילי בגבול רצועת עזה. המכשול יוקם על תוואי המכשול התת-קרקעי, יהיה באורך 65 ק"מ ויתנשא לגובה של כ-6 מטר.

במשרד מציינים כי תוואי המכשול העילי יתחבר בחלקו המערבי למכשול הימי החדש שהוקם בסמוך לחוף זיקים, ויגיע עד למעבר 'כרם שלום'. הקמת המכשול מבוצעת על-ידי משרד הביטחון במינהלת גבולות ותפר בשיתוף אגף הנדסה ובינוי.

"המכשול העילי הינו גדר אינדוקטיבית וחזקה שהותאמה במיוחד לאיומים ביטחוניים. המכשול העילי, דומה לגדר שעון חול שהוקמה בגבול מצרים, הינו בעל שיפורים משמעותיים וכולל מרכיבי ביטחון חדשניים, משקלו הכולל יגיע לכ-20 אלף טון של פלדה מגולוונת", הסבירו במשרד הביטחון.

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו: "בסוף השבוע התחלנו בהקמת המכשול העילי בגבול עזה. המכשול ימנע חדירת טרוריסטים מעזה לשטחנו. בעזה צריכים להבין שאם הם לא ישמרו על השקט - לא נהסס לפעול".

ראש מינהלת גבולות ותפר במשרד הביטחון תא"ל ערן אופיר: "התחלנו ביום חמישי את העבודות על המרכיב הסופי בפרויקט המכשול בגבול רצועת עזה. המכשול ייחודי ומותאם במיוחד לאיומים מהרצועה וייתן מענה מירבי למניעת כניסה לשטח ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר