"צריך לעשות סדר"

גבאי במתקפה חריפה נגד ליצמן: מערכת הבריאות קורסת

בארבע שנים האחרונות מכהן יעקב ליצמן כסגן שר הבריאות וזוכה לתשבחות וביקרות, אך כעת אבי גבאי יוצא למתקפה חסרת תקדים נגדו: "מערכת הבריאות במצוקה, צריך לשקם אותה מהר" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ליצמן וגבאי (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

יו"ר 'העבודה' אבי בגבאי יוצא למתקפה חסרת תקדים על מדיניות והתנהלות סגן שר הבריאות יעקב ליצמן שמכהן בתפקיד בארבע השנים האחרונות.

לדברי גבאי: "אם פתחתם טלוויזיה או קראתם עיתון בחודשים האחרונים, כנראה שראיתם שם בית חולים. ואם ביקרתם בבית חולים לא הייתם צריכים את העיתון בשביל זה. כי אחרי עשור שבו ממשלת נתניהו הזניחה את מערכת הבריאות, הנזקים כל כך בולטים שפשוט אי אפשר להמשיך להתעלם".

גבאי טוען כי: , מה שישנה את המציאות במערכת הבריאות הוא לא עוד נאום, אלא תכנית אמיתית, שתקים את המערכת מהקרשים ותשקם אותה".

יו,ר 'העבודה' תקף: "מערכת הבריאות שלנו קורסת בגלל בעיות ניהול וסדרי עדיפויות שמטרתם לחזק רפואה פרטית על חשבון ציבורית.

"מנהלי בתי החולים מתריעים כבר שנים על מצוקה שהולכת וגוברת, והסיבה פשוטה. אנחנו מדינה צעירה שמתחילה להתבגר - תוחלת החיים מתארכת, האוכלוסיה מתבגרת".

"אם לא נראה שינוי מהותי", טוען גבאי: "הבעיה הזאת רק הולכת להתעצם עם השנים, ככל שיהיו יותר ויותר אנשים מבוגרים בישראל. המצוקה שמתחילה במחלקות הפנימיות מכבידה על בתי החולים ולא מאפשרת להם להתפנות לטיפול במשברים אחרים, ולכן הפתרון חייב לכלול מענה אלטרנטיבי לאוכלוסיה המבוגרת שיינתן מחוץ לבתי החולים, ויאפשר להם להתפנות לטיפול בחולים נוספים".

"נכון", הוסיף יו"ר 'העבודה': "צריך להגדיל את כמות המיטות, הרופאים והאחיות במחלקות הפנימיות ובחדרי המיון, אך במקביל יש לפתח את שירותי הביטוח הסיעודי ולהרחיב את הזכאות לשעות טיפול בבית. על ידי הרחבת הטיפול בקהילה ובבית והרחבת מערכי השיקום ניתן יהיה למנוע מלכתחילה את הגעתם של מטופלים רבים לבתי החולים, ובכך להקל על העומס ולהעניק טיפול טוב יותר למאושפזים וגם למטופלים בקהילה".

לדבריו: "את מערכת הבריאות צריך לשקם ומהר. להעביר לבתי החולים מענקי השקעה למימוש תכניות רב שנתיות המותאמות לקצב גידול והתבגרות האוכלוסיה, ומוכוונות לייעול תהליכי העבודה, תגבור חדרי המיון, הגדלת תקני הרופאים וכמות המיטות, והטמעת מערכות טכנולוגיות. התהליכים האלה יכולים וצריכים לקרות כבר החל מהכנסת הקרובה".

"מערכת הבריאות שלנו היא לא גרועה, היא פשוט במצוקה", הבהיר גבאי וסיים: "צריך לעשות בה סדר, לארגן מחדש את סדרי העדיפויות ולהעביר תקציבים שיאפשרו הוצאה לפועל של תכניות ארוכות טווח לשיקום וצמיחה שלה בהתאם לגידול באוכלוסיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר