סאגת הת"ת

יש הסכם: 'הפלג' לא ישבית את העיר אלעד

עד לפני מספר ימים היה נראה כי 'הפלג הירושלמי' ייצא למאבק חריף נגד פינוי תלמוד תורה 'דרכי שמואל' בעיר אלעד אך בימים האחרונים הצדדים הגיעו להסכמה • כל הפרטים (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
שטח התלמוד תורה (צילום: באדיבות המצלם)

לאחר שהיה נראה כי העיר אלעד עומדת לפני תקופת הפגנות סוערת של 'הפלג הירושלמי' ורגע לפני שהדחפורים של מנהל מקרקעי ישראל עלו על הקרקע להרוס את מתחם תלמוד תורה 'דרכי שמואל' שנבנה בתחילת השנה, שלא כחוק, נראה כי נמצא הפתרון.

כבר לפני כשבועיים חשף 'כיכר השבת' על הסכמות בין הצדדים להארכה של חודש למציאת פתרון בלי להביא לפינוי בכוח, במהלך השבועות האחרונים ישבו הנהלת הת"ת עם בכירי העירייה והמשטרה שעות רבות למציאת פתרון הולם והצליחו להגיע להבנות לפיהם המבנים יועתקו למקום זמני עד למציאת פתרון קבע והקצאה מסודרת.

ילדי הת"ת החלו ללמוד אמש (שני) במבנה ת"ת ברסלב בעיר, שם ילמדו בתקופת הביניים. משאיות ומנופי ענק יחלו היום בהעברת המבנים למתחם הזמני.

ל'כיכר השבת' נודע כי מי שגישר בין הצדדים למאבק הוא רב העיר הגרש"ז גרוסמן שמרבית הפגישות נערכו בביתו.

מקורבים להנהלת הת"ת מציינים לשבח את מפקד משטרת ראש העין אופיר בינדר שלדבריהם "הוכיח מנהיגות ולקח על עצמו להוביל לפיתרון ובכך מנע זריקת ילדי הת"ת ללימוד ברחוב". כמו כן, בתלמוד תורה הודו גם לאש העיר ישראל פרוש.

בהנהלת המוסדות מקווים שכבר בתקופה הקרובה יוכלו התלמידים לשוב למבנים עם הקצאה מסודרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר