"אני בן 40"

החזרה בתשובה והחברים מפעם; הרב אורי זוהר בראיון נדיר

הרב אורי זוהר, מי שנחשב ל'מעצב התרבות הישראלית' והיום אחת הדמויות המשפיעות ביותר בעולם התשובה, מדבר בראיון נדיר • וגם, הנכדים החרדים המשותפים עם אריק איינשטיין (חרדים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(מתוך הכתבה של סיון רהב מאיר בחדשות 12)

מי שנחשב לאחד מ"מעצבי עולם התרבות הישראלי" והיום מתגורר בדירת חדר וחצי בשכונת בית וגן בירושלים ממשיך להעסיק את הציבור הישראלי ולעורר את הרגש היהודי שוב ושוב.

בראיון לסיוון רהב מאיר בחדשות 12, התבטא הרב אורי זוהר כי: "פעם נסעתי לתל אביב ואמרתי 'אולי אני מרמה את עצמי' אחרי חמש דקות הרגשתי שאם הייתי יכול ולא הייתי מעליב אותם הייתי חוזר לירושלים".

על חזרה בתשובה לפני ארבעים שנה אמר הרב זוהר: "פעם אמרתי בדיחה 'אני בן 40', זה לא בדיחה. נולדתי לפני 40 שנה. ביחס למה שאני חי היום, אני יכול לומר שהחיים ב- 40 שנה הראשונות היו.. כמו.. את נזכרת ששיחקת בארגז חול בגן הילדים? אבל לא הרבה מאוד וזה לא הופך לתוכן חייך, פחות או יותר ככה אני מרגיש לגבי ה-40 שנים הראשונות".

"צריך להבין" אומר הרב אורי זוהר: "העשייה המשמעותית ביותר על פי חיי התורה היא המערכת הפנימית. אתה עושה בתפילה. אתה מזיז עולמות בתפילה. אתה פועל את הפעולה הכי אדירה ועצומה לא סתם בעולם, בכל היקום כולו. זה מערכת אחרת, לא מערכת רגילה".

במהלך הראיון הציג הרב אורי זוהר את הסידור שלו, בו כתובים משות חבריו מלפני עשרות שנים, אלו שרובם אין מי שיגיד עליהם קדיש, והוא מציין מידי שנה, ביום פטירתם, את שמם ומתפללים לעילוי נשמתם. בשמות ניתן להבחין בין היתר דן בן אמוץ, אריק איינשטיין מחותנו ושמוליק קראוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר