בריטניה

ניצחון בביהמ"ש לוועדת האכלוס החרדית

ועדת האכלוס של אגודת ישראל בבריטניה, שהוקמה כדי לדאוג לפתרונות דיור עבור הציבור החרדי, התמודדה בהצלחה עם תביעה בגין אפליית נוכרים מהפרוייקטים שבהנהלתה (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
משפחה חרדית בלונדון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock)

תביעה נגד ועדת אכלוס חרדית, בגין אפליית נוכרים מפרוייקטים שבהנהלתה - נדחתה.

ועדת האכלוס של אגודת ישראל בבריטניה (AIHA) הוקמה כגדי לדאוג לפתרונות דיור עבור יהודי בריטניה - בעיקר שומרי התורה, שסובלים מאנטישמיות רבה בארצם ונזקקים לשכונות ייעודיות.

פרוייקטים של דיור מוזל בשכונות מסויימות, קורצים גם לאנשים שאינם יהודים - אך אלו נדחו בידי ועדת האכלוס, שכאמור מייעדת בניינים אלו עבור יהודים.

אחד מאותם נוכרים, שהתעניין בדירה בסטמפורד היל שבלונדון ונדחה, החליט לתבוע את ועדת האכלוס על אפלייה, וגרם לסערה תקשורתית.

אך החלטת בית המשפט הפכה את הקערה על פיה: לועדת האכלוס יש את הזכות לייעד את הדיור המוזל לציבור מסויים, כך פסק בית המשפט המחוזי שבביהמ"ש העליון של לונדון הבירה.

לאחר חקירה מפורטת של שוק הדיור החברתי, ושל המאפיינים הספציפיים של הקהילה היהודית-אורתודוקסית שבשכונה המבוקשת - בין היתר, עניינים כמו אנטישמיות וצרכים דתיים, קבע בית המשפט המחוזי כי מדיניותה של AIHA הייתה חוקית, ושירתה צורך מסויים.

בפסק הדין שהינו תקדימי בתחומו, הכיר בית המשפט באורח חייהם של חברי הקהילה היהודית-אורתודוקסית המחייב אותם לחיות זה לצד זה כקהילה. בנוסף ניכרה התחשבות עצובה באנטישמיות ההולכת וגוברת בחברה, בעיקר כלפי היהודים האורתודוקסים, בשל הנראות היהודית הגבוהה שלהם.

איטה צימרמן-סימונס, מנכ"לית AIHA, מסרה בתגובה: "אני מרוצה מכך שבית המשפט המחוזי הכיר בעבודתו השוטפת והמתקדמת של AIHA ובתרומתנו המתמשכת לחברי הקהילה היהודית-אורתודוקסית ולפיתוח וחיזוק הקהילה.

"אני מאמינה כי העבודה שלנו תורמת להקל בדרך הקטנה שלנו, על משבר הדיור הלאומי", אמרה.

אליוט ליסטר, משפטנית המייצגת את AIHA, הגיבה: "אני אסירת-תודה על שאחד מבתי המשפט הגבוהים בממלכה זיהה את המאפיינים של אורח החיים היהודי-אורתודוקסי, ואת החסרונות האפשריים שעשויים להיווצר בדרך חיים זו. חשוב מכך, בית המשפט אישר כי לחסרונות אלו ניתן לתת פתרונות לגיטימיים על ידי ארגון החסד שהוקם למטרה זו, ללא חשש מפני גינוי בשל אפליה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר