טוב שכן קרוב מאח רחוק: 4 חברים שכל אחד צריך בחייו

לכל אחד מאיתנו יש את החבר הזה מימי בית הספר היסודי, שנאמן לכל אורך הדרך ותמיד שם כדי לתמוך, כמעט תמיד. הנה 4 סוגי ידידים שיתנו לכם מעט מעבר, ע"פ מומחה למערכות יחסים (אימון אישי)

(צילום: שאטרסטוק)

החברים שלכם תמיד שולחים לכם את מיטב הבדיחות שרצות ברשת, עונים לשיחות טלפון והודעות טקסט בעיתות משבר, גם בשעה 2:00 בלילה ואפילו באים לביתכם עם מגש של שוקולדים משובחים כאשר אתם במצב רוח ירוד במיוחד.

אך מעבר לכך, הם יכולים גם לעזור לכם להצליח, אומר ג'ונתן פילדס, מחבר הספר "איך לחיות חיים טובים" ומייסד פרויקט "החיים הטובים". למעשה, בפרק האחרון של הפודקאסט שלו, פילדס טוען שהחברים הם "אחד הסמנים החשובים ביותר (אבל שאנו נוטים להתעלם מהם) להצלחה".

אבל לא כל חבר שמביא אוכל מנחם יעזור לכם בעניין. הנה חמישה זנים שונים של חברים שאתם צריכים בחייכם כדי להיות במצב אופטימלי:

המשותף

ידוע גם בשם "חבר למשחקים מקבילים". מדובר ברע שחולק את אותם אתגרים איתכם, גם אם אינכם מתמקדים בהכרח באותה עבודה או מטרה. "הוא אחד שעובד כדי להשיג משהו דומה לכם לאורך הדרך, עובר תהליך דומה לכם, יגע ונאבק", אומר פילדס.

למה חבר כזה הוא מאסט? כי יש לכם מישהו לפרוק את תסכוליכם אצלו, עובדה שיכולה לחזק את הקשר של שניכם אפילו יותר. אם אתם מנסים לעבוד באופן עצמאי ("אויש, חשבוניות") והחבר שלכם גם הקים את העסק שלו ("ברצינות, חשבוניות זה אסון"), אתם באותה סירה וידוע שצרת רבים חצי נחמה.

האלוף

חבר זה הוא המעודד שלכם, מוכן לבנות אתכם בכל פעם שאתם זקוקים להעלאת ההערכה העצמית הלקויה שלכם. "התפקיד הבסיסי שלו הוא להרים אתכם כאשר אתם נאבקים ולעודד אתכם", מסביר פילדס.

אם לא רצתם ולו קילומטר אחד מאז שיעור הכושר בשנה שעברה והחלטתם להתאמן למרתון, חבר אלוף הוא אחד שמאמין בכם בכל שלב של הדרך ויעמוד בקו הסיום עם שלט ענק ונוצץ שהוא נשאר ער למען עיצובו במשך כל הלילה.

רואה החשבון

לא, הוא לא נועד כדי לטפל בכסף שלכם, אלא כדי לשמור עליכם אחראיים. אם אתם מתכננים בשנה הקרובה סוף סוף להגיש מכתב התפטרות למקום העבודה שלכם, החשב ידאג לבדוק ולהזכיר לכם שאולי זה לא הזמן הנכון לקחת סיכונים. הבחור הזה מאמין באהבה קשוחה והוא לא חושש להראות אותה.

ומכיוון שכמה חברים עלולים לנקוט במשנה זהירות כדי לא לעבור את הגבול, זוהי דינמיקה שאולי אתם צריכים לבקש: "האם אתה יכול להיות האדם שעוזר לי לשאת באחריות?"

"חשוב באמת להגיע לרמה זו של הסכמה ממנו", מסביר פילדס. "אתם רוצים שהוא ידע את התוצאה, את הסיבה למה זה חשוב לכם כל כך, את העובדה כי יש לכם צורך בכך, אך עם זאת, המחויבות שיש לכם".

הקהילתי

זה החבר שאתם יכולים להזמין אליכם הביתה כשאתם עטופים בפיג'מה והוא לא ישפוט אתכם. הוא עשוי להיות בשלב אחר לגמרי ממכם בחיים (חבר אחד הוא זמר, אחד הוא בחור של קרנות גידור ואחד הוא כתב שמחפש במה לפרסם בה את הגיגיו), וזה בסדר גמור. "האנרגיה הבסיסית שאתם מקבלים מהקהילה היא תחושת שייכות", מסביר פילדס.

לא משנה מה קורה כאשר אתם מסתובבים, אתם יכולים פשוט להיות אתם. די מדהים, נכון?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר