מצעד הסיוע האמריקאי: מי מקבל הכי הרבה

ישראל מדורגת במקום הראשון מבין המדינות המפותחות עם סיוע ביטחוני אמריקאי בהיקף של מיליארדי דולרים בשנה • ואיך יכול להיות שאיראן נמצאת אף היא ברשימה (בעולם)

עמוס ביסמוט | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

למרות איומי הנשיא טראמפ על הפסקת הסיוע הביטחוני למדינות זרות, במחקר חדש שערך אתר howmuch מתברר שמדינת ישראל נמצאת במקום הראשון עם סיוע בטחוני אמריקאי מבין המדינות המערביות עם תל"ג לנפש גבוה. גם בקרב כלל מדינות העולם ישראל נמצאת במקום השלישי והמכובד.

על פי התרשים שייצרו עורכי המחקר ניתן לראות שמדינות בעלות הכנסה גבוהות אינן נוטות לקבל סיוע אמריקאי גדול, למעט ישראל (3.2 מיליארד דולר). המדינה הקרובה הבאה בקבוצת ההכנסה הגבוהה היא אוסטריה עם סיוע של 38.4 מיליון דולר בלבד. אם תוסיפו את כל הסיוע הזר שמקבלים המדינות בעלות ההכנסה הגבוהה, ישראל לבדה מקבלת יותר מ -94%. וניתן לשער שזה בגלל הברית הצבאית ארוכת השנים בין ארה"ב לישראל, אשר התחזקה מאוד תחת שלטונו של טראמפ.

אז בכמה כסף מדובר? על פי המחקר, אפגניסטן תופסת את המקום הראשון עם סיוע אמריקני בסך של 5.7 מילארד דולר, אחריה עירק עם 3.7 מיליארד, ישראל במקום השלישי עם 3.2 מיליארד. ירדן ומצרים נמצאות הרחק מאתנו עם פחות מחצי, האמריקאים תומכים בהם רק ב 1.5 מיליארד דולר בשנה.

האתר שמבסס את מחקרו על הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי (usaid), מפרסם עוד נתון מעניין ובו לכאורה ארצות הברית תומכת כלכלית גם באירן בסך של 0.48 מיליון דולר. אומנם בתקציב הזה תוכלו לקנות רק דירה וחצי בבני ברק. אך למרות הסכום המגוחך, לא ממש ברור מה המטרה של התמיכה באירן דווקא בקדנציה הנוכחית של טראמפ, שכידוע ביטל את הסכם הגרעין עם איראן וחידש את הסנקציות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר