מחליפים סוס מנצח: עניבת קאובוי - טרנד שכדאי להכיר

רבותיי, מסתבר כי עניבות פרפר זה כזה 2018 ועניבות הקאובוי שפרצו לחיינו בשנות ה-40 במערב ארה"ב, הן האקססורי הכי נכון לשנה הנוכחית, ומדובר בבשורה של ממש בעולם האופנה הגברי (MEN)

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בדיוק כשחשבנו שהרדאר האופנתי שלנו ראה הכל, נתקלנו בתמונות של עניבות משונות למראה אשר לכדו את עינינו ולא נתנו לנו מנוח. חשנו צורך עז לבדוק ולחקור במה בדיוק מדובר.

נעים מאד: עניבת בולה, המוכרת גם בשמות: "עניבת בולו" או "עניבת קאובוי".

עניבת בולה מורכבת מאבזם העשוי מאבן חן יוקרתית, מקבץ חרוזים הודיים או פיסת עץ, אשר אליו חבורים שני חוטי עור קלועים עם סוגר מתכתי בסיומת שמונע מהם להתפורר ולהיפרם. הסוגר מעוצב בדרך כלל בסגנון מערבי עם מוטיבים כמו דובים, סוסים ועוד.

ההיסטוריה של עניבת הבולה

המקור המדויק של עניבת בולו שוכן בדרום מערב אמריקה. כמה היסטוריונים אומרים שהיא עוצבה בהשראת הבנדנות שהאינדיאנים נהגו לקשור סביב צווארם וכדי לשמור עליהן מוחזקות היטב, השתמשו בלוחית כסף. במוחו של מאן דהוא צץ הרעיון להמיר את פיסת הבד בעור, ובום! עניבת הבולו נולדה.

ההיסטוריון ביל קרמר כתב ספר של ממש העוסק בעניבות הבולו: "עניבת בולה: סמל חדש של המערב".

לדבריו, את הגחתה לאוויר העולם ניתן לייחס ליד המקרה. מעשה שהיה כך היה: צורף מאריזונה בשם ויקטור א. סידרסטאף דלק בעקבותיהם של סוסי בר בשנות ה-40. בזמן המרדף, נתח הברזל שנח בשלווה על כובעו, החליק וכיסוי ראשו עף לגמרי. הוא הצליח להציל את חתיכת הברזל שהייתה עליו וכרך אותה מסביב לצווארו, למשמרת.

ידידו למרדף שם לב למראה החדש, החמיא לו על העניבה המעניינת והשאר - היסטוריה.

סידרסטאף הרים את הכפפה, יצר קו של עניבות בהשראת האירוע והגיש בקשה לרישום פטנט. הוא כינה את יצירתו "עניבת הבולה", שנקראה על שם מיתרי הבולדורס (מספר אבנים קשורות בפתיל עור שאם משכילים להשליך אותן כראוי, מצליחים ללפות רגליים של בקר שמעוניינים לצוד, או ככלי נשק), ששימשו את הבוקרים הארגנטינאים.

בעוד המקור המדויק של עניבת הבולו איננו ברור, כן ניתן לומר שהיא אכן נהגתה בדרום מערב ארה"ב מתישהו במהלך 1940.

בשנות החמישים והשישים, אנשי עסקים ופוליטיקאים מדרום-מערב המדינות המאוחדות של אמריקה, הצטיידו בעניבות בולו לעבודה, במקום עניבות מסורתיות וגם בממלכה המאוחדת עניבת הבולו קפצה לביקור.

ברבות השנים, עניבת הבולו הפכה לטרנדית בארצות הברית בזכות מוזיקאים ואמנים אשר קשרו אותן בקטעי וידאו מוזיקליים שהוציאו לאור.

בשנים האחרונות, עניבת הקאובוי צצה שוב על ידי ידוענים מסוימים ונדמה כי היא עושה קאמבק.

איך לענוב עניבת בולה בלי להראות כמו בדיחה?

לצאת מפתח הבית עם עניבת קאובוי זו חתיכת הצהרה.

אם אתם בוחרים לקפוץ למים העמוקים ולרכוש אחת, חשוב שתדעו שעניבות קאובוי הן שנויות במחלוקת, אנשים אוהבים אותן או שונאים אותן. אתם חייבים להחזיק אותן כראוי ולא לייחס עניין רב לדעות של הסביבה. אם תראו נבוכים או מבוישים עם עניבת קאובוי, אולי עדיף לוותר על הרעיון ולהתהדר בעניבה סטנדרטית.

עניבות קאובוי נמכרות במגוון רחב של מחירים, מעשרות ועד אלפי שקלים. אם אתם לא רוצים לבזבז יותר מדי כסף, תוכלו למצוא אותן בחנויות יד שנייה ובאתר "איביי".

בגלל המראה המחוספס והמזדמן שלהם, קשרי בולו מותאמים בצורה הטובה ביותר ללוק מחויט ורשמי יותר. הקפידו לרכוס את כל הכפתורים בחלק הקדמי של חולצתכם, כולל כפתור הצווארון העליון.

למראה נונשלנטי יותר ומתאמץ פחות, קשרו את העניבה בצורה רופפת. רוצים ללכת על כל הקופה? השאירו את הכפתור העליון של החולצה פתוח.

ניתן כמובן להוסיף חליפה לכל החגיגה הזו. פה "החוצפה הישראלית" תסייע לכם, בגלל האופי הקז'ואלי של עניבת הקאובוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר