הרבנים קראו לסייע

מנהל ביה"ס החרדי נשפט על הונאה • צפו

הרב אשר אייזמן, מנהל בית ספר לחינוך מיוחד, מואשם כי השתמש בכספי ציבור שהגיעו אליו, כדי לממן הוצאות פרטיות - כמיליון דולרים • כל הפרטים - בליווי תיעוד מביהמ"ש (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הרב אייזמן בזמן דברי הסנגור בית המשפט (צילום: App News)

הרב אשר אייזמן, מנהל בי"ס חרדי לחינוך מיוחד בלייקווד, נשפט בימים אלו על פרשת הונאה בה הוא חשוד - ואם יורשע, צפוי לרצות בין 10 ל-20 שנים בכלא.

הרב אייזמן, בן 66, הוא מייסד ומנהל 'ביה"ס לילדים עם אינטלגנציה נסתרת' (SCHI), המשמש ילדי חינוך מיוחד מהמגזר החרדי בלייקווד. הוא הקים את המוסד ב-1995 לאחר שהבין שאחד מילדיו הוא בעל צרכים מיוחדים.

כבר לפני למעלה משנתיים נפתח נגדו תיק בגין עבירות הונאה בשווי כמיליון דולרים בהן נחשד, כשעל פי הטענות השתמש בכספי ציבור לכיסוי הוצאותיו הפרטיות. שלשום (שלישי) החלה סדרת דיונים בבית המשפט במחוז מידלסקס שבניו ג'רזי, דיונים שיימשכו מספר שבועות ובהם יעמתו את הרב אייזמן עם גורמים שונים שיבחנו את התיק - כך על פי דיווח באתר App News.

הסנגור מכחיש את ההאשמות, ואומר כי הוא יכול להסביר לאן הלכה כל פרוטה של כספי הציבור: להוצאות של חינוך לגיטימי, או הלוואות והשקעות שמותרות על פי תקנות החינוך הממלכתי.

הממשל בניו ג'רזי, מנגד, טוען שאייזמן 'תזמר' את תנועת הכספים, שמיועדים לשכר לימוד ציבורי, כדי שיגיעו למילוי האינטרסים העסקיים שלו, כמו תשלום על כרטיסי אשראי פרטיים. הוא העביר את הכסף בצורה שייראה כאילו הוא מחזיר חוב אישי של 200 אלף דולר לבית הספר, כך אמר סגן היועץ המשפטי לממשלה, ג'ון ניקודמו, בהצהרת הפתיחה.

"אשר אייזמן ידע שמה שהוא עושה אינו חוקי", אמר ניקודמו בבית המשפט בפני 14 המושבעים.

לפי ההאשמות, בשנת 2011 הפנה אייזמן למעלה מ-200 אלף דולר מכספי ציבור לחברת 'טז אפרל', חנות אינטרנטית לבגדי נשים שבה היה שותף; ב-2013 השתמש בכסף כדי לשלם חובות אישיים, כולל חשבונות כרטיס האשראי שלו, והעביר 450 אלף דולר לעסק בניו-יורק כדי לשלם מסים מניו-ג'רזי ('קומבינה' להנחה במס'. י"ב).

בנוסף, בשנת 2015 שילם אייזמן 200,000 דולרים באמצעות חברה אחרת, GZYD, כשהכוונה היא, כאמור, ליצור את האשליה שהוא משלם את חובו האישי לבית הספר.

סנגורו של הרב אייזמן נחוש להוכיח כי לא היתה שום עבירה על החוק בהתנהלות המוסד. "הוא בנה את המוסד", אמר הסנגור למושבעים בביהמ"ש. "הוא גידל את המוסד. הוא אוהב כל ילד בבית הספר, כאילו הוא ילד שלו, כי בכל תלמיד בבית הספר היסודי אשר אייזמן רואה את בנו שלו. אשר אייזמן אינו אשם".

בנוסף, עומדים לצידו של המנהל החשוד רבני ובני הקהילה החרדית של לייקווד. כך גם כמה רבנים ומשגיחים בישיבת 'בית מדרש גבוה' המיתולוגית, שבה לומדים למעלה מ-6,500 בחורים ואברכים בלייקווד.

בישיבה פרסמו מכתבים הקוראים לתרום ולסייע למאבק המשפטי שמנהל אייזמן. העיתון 'לייקווד שופר', עלון מקומי שבועי של הקהילה החרדית, פרסם טענות כי התביעה של אייזמן נתמכת באנטישמיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר