הפתעה בטבריה

יריביו של רון קובי תומכים במאבקו להפיכת 'מסגד' למוזיאון

החלטתו של רון קובי להפוך מסגד עתיק בטבריה למוזיאון, החלטה שעוררה זעם מוסלמי, זוכה לגיבוי דווקא מיריביו מ'הבית היהודי'. בעיר מעריכים כי מדובר בתרגיל פוליטי (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
רון קובי במסגד (צילום: מתוך הפייסבוק של רון קובי)

הפתעה בטבריה: ראש העיר רון קובי, שנקלע למאבק מול המוסלמים בעקבות רצונו להפוך מסגד עתיק למוזיאון, מקבל חיזוק דווקא מהמתנגד הגדול שלו במועצת העירייה.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", מדובר במבנה עתיק בין מאות שנים על שפת הכינרת, שידוע כמסגד עתיק שסגור ומסוגר עשרות שנים באמצעות גדרות אבן שבנו סביבו המוסלמים. בתחילת השבוע, הגיע ראש עיריית טבריה רון קובי, כחלק מהיוזמה לשפץ את אזור הטיילת, והורה לעובדי העירייה לפרוץ את הגדר בין הטיילת למסגד העתיק. הוא נכנס למסגד עם אנשיו וכמה אמנים והבטיח להפוך את המקום למוזיאון או מועדון משחקים.

רון קובי במסגד (צילום: מתוך הפייסבוק של רון קובי)

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', שעות לאחר הפריצה, אותה העביר רון קובי בשידור חי בפייסבוק, הערבים זעמו על ההחלטה וח"כ מסעוד גנאים מהרשימה המשותפת הגיע למקום כדי למחות ואף שיגר מכתב חריף נגד הכוונה של רון קובי.

כעת, רון קובי מקבל חיזוק מחבר מהמועצה רפאל טרבלסי, איש 'הבית היהודי', שיחד עם חברו לסיעה, יוסף בן חמו, שיגר מכתב תמיכה מפתיע לראש העיר.

תחת הכותרת "הנדון: תמיכה בלתי מסויגת בריבונות טבריה על כל שטחיה", הם כותבים כי "לאחרונה נודע כי בכוונתך להפוך את המסגד שנמצא בטיילת אלון, אזור התיירות החשוב ביותר בטבריה, למוזיאון טבריה ובכך להחזיר לעם היהודי נכס חשוב והיסטורי. לדעתנו, ראוי היה להביא נושא זה לאישור מועצת העיר בכדי להראות את אחדות תושבי טבריה בנושא חשוב זה".

מכתב חברי המועצה מ'הבית היהודי'

עוד הם כותבים כי "אנו עדים כי ישנם גורמים זרים שאינם מכירים בריבונות מדינת ישראל על ארץ ישראל והם עסוקים סביב השעון לפגוע במדינת ישראל, מדינת העם היהודי היושב בציון על פי תורת ישראל. אנו מבקשים לחזק את ידיך בנושא חשוב זה. בעינינו אין כאן קואליציה או אופוזיציה. ריבונות מדינת ישראל והעם היהודי חשובים יותר מכל".

גורמים פוליטיים בעיר טבריה מעריכים כי "החיזוק המפתיע ליריב הפוליטי רון קובי נועד להגביר את זעם הערבים על ההחלטה, ולהפוך את ההחלטה בעניין המסגד מעסקית למאבק בין הדתות".

בבית היהודי בטבריה אומרים כי הם "תומכים ברון קובי בנושא הזה ורק בנושא הזה וזאת באמת ובתמים משום שארץ ישראל שייכת לעם ישראל ולא לערבים. יש להפקיע את המסגד מידי הערבים לטובת היהודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר