"אנחנו גדולים, אנחנו חזקים"

הרב יעקב כהן דיבר נגד 'המפץ החרדי'; בני התורה - הריעו

במעמד 'סיום הש"ס' להצלחתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, נאם הגאון רבי יעקב כהן ודיבר נגד 'המפץ החרדי' • בני התורה שנכחו באולם הריעו לדברים • דרעי צפוי להכריז על סיום המגעים • צפו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: עקיבא וייס, כאן 11)

יו"ר ש"ס אריה דרעי צפוי להכריז בימים הקרובים על סיום המגעים, אותם הוביל, ל'מפץ חרדי' עם ריצה משותפת של כלל המפלגות החרדיות תחת סיעה אחת, כפי שהכריע ראש הישיבה, נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון חכם שלום כהן.

יתכן ודרעי יכריז על סיום המגעים עוד הערב (ראשון) במהלך נאום בחירות ראשון שלו, כך לדברי מקורביו. כבר בסוף השבוע התבטא דרעי בשיחות עם מקורביו כי המהלך נכשל וכי הערכה שהסיעות ירוצו בנפרד.

במהלך כנס 'סיום הש"ס' שנערך אמש (מוצאי שבת) בירושלים, הביא הגאון רבי יעקב כהן, בנו של נשיא המועצת הגר"ש כהן, את דברי אביו שנבצר ממנו להגיע לאירוע בשל החלמתו מהנפילה לפני כחודש.

במהלך דבריו, כשדרעי יושב לצידו, התבטא הגר"י כהן נגד 'המפץ החרדי' וציבור בני התורה שנכח באולם הריע: "יש לנו נכס וכולם יודעים את זה. לכן מנסים כל מיני... לחבר כל מיני חיבורים, אולי נעשה משהו כזה... הכל בשביל ש'אל תהיו גדולים', אנחנו גדולים, אנחנו חזקים".

כזכור, בשבועות האחרונים, חברי הכנסת של ש"ס התבטאו בחריפות נגד 'המפץ' וטענו כי המהלך יבריח את המצביעים מהפריפריה ויביא להיעלמות ש"ס מהמפה הפוליטית.

כמו כן, לפני כשלושה שבועות נחשפה לראשונה עמדתו של נשיא המועצת, ראש הישיבה, הגאון חכם שלום כהן, שהתבטא נגד הריצה המשותפת.

בנו, הגאון רבי יעקב כהן, אמר ל"כיכר השבת" כי שוחח בנושא עם אביו שדחה את הרעיון. וכך התבטא הגר"ש כהן: "הייחודיות של תנועת ש"ס אשר הוקמה בראשיתה להחזיר עטרה ליושנה ולרומם את הציבור הספרדי בחיבור בין בני התורה לעמך בית ישראל - זו הדרך היחידה שלנו וכך נמשיך, ותנועת ש"ס תמשיך ללכת בדרך עצמאית למען הציבור הספרדי כפי שהיה מיום הקמתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר