הכאוס הפוליטי

בכירי 'דגל' חושפים: הפגישות, ההונאה - והטענה המעוותת

הסערה סביב הצבעת נציגי 'דגל התורה' באלעד - נגד עמדת המפלגה, נמשכת: בעוד רבנים ליטאיים עלו להודות לגר"ד לנדו, בכירים ב'דגל' חושפים בפני 'כיכר השבת' את שהתרחש סביב התקציב (ארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ראש העיר ישראל פרוש (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

הצבעתם של חלק מחברי מועצת העיר אלעד מטעם 'דגל התורה' בעד תקציב העירייה שהגיש ראש העיר ישראל פרוש - נגד עמדת הנהגת מפלגתם, ממשיכה לעורר סערה, כאשר לראשונה בכירים ב'דגל התורה' חושפים את מה שהתרחש מאחורי הקלעים.

כפי שדווח בשבוע שעבר ב'כיכר השבת', חברי מועצת העיר מ'דגל התורה', איסר שפירא ומשה ברדוגו, שהצביעו בעד התקציב, עלו אל מעונו של הגר"ד לנדו שהורה להם כי יש להצביע בעד תקציב העירייה, הצבעה שיש בה כדי להבטיח את כהונת ראש העיר ישראל פרוש.

בכירים ב'דגל התורה' מתייחסים לראשונה בשיחה עם 'כיכר השבת' למה שהתרחש בהצבעה על התקציב ואומרים כי מחד מדובר בתרגיל הונאה מצדו של ראש העיר ישראל פרוש ומאידך התברר כי הוצגה תמונה מעוותת בפני הגר"ד לנדו.

לדבריהם, במהלך פגישת הנציגים עם הח"כים עלה החשש כי הנציגים לא הציגו בפני הרבנים את כל ההשלכות למעשיהם. "יתירה מכך", מסביר בכיר ב'דגל התורה', "התברר לנו כי בפני הגר"ד לנדו הוצגה טענה מעוותת ולא נכונה, לפיה במידה והתקציב לא יאושר, הרי שתוקם וועדה קרואה בעיר ולכן הוא הורה כי על הנציגים לתמוך בתקציב".

"זאת ועוד", חושף הבכיר, "במהלך שיחות עם רבנים התברר כי הגר"ד לנדו חשב שעדכנו את הרבנים - הגרמ"ה הירש והגר"י סילמן, חבר ועדת הרבנים של אלעד מטעם 'דגל' - בהוראתו לנציגים, עוד לפני ההצבעה, אך הוברר לו כי הדבר לא נעשה והנהגת 'דגל' הופתעה ברגע ההצבעה, והדבר לא מצא חן בעיניו".

בנוסף לכך, טוען בכיר ב'דגל התורה' כי במהלך הימים שקדמו להצבעה על התקציב, פרוש קבע פגישות עם רבני 'דגל התורה' והנציגים, בכדי לקדם את המשא ומתן הקואליציוני, כאשר למפרע התברר, לטענתם, כי היה מדובר בהונאה מוחלטת.

רבנים מאלעד במעונו של הגר"ד לנדו (צילום: יעקב לדרמן)

ביום שני בלילה, כך הם מספרים, התקיימה פגישה חשאית עם הדיין הגאון רבי יהודה סילמן בה השתתפו הגאון רבי זושא הורביץ וסגן השר מאיר פרוש בה סוכם על קיום מו"מ מואץ להרכבת הקואליציה העירונית יחד עם ש"ס.

למחרת, בשעות הצהריים של יום שלישי, התקיימה בכפר המכביה פגישת מו"מ של פרוש עם ש"ס ו'דגל התורה' בה הוחלפו ניירות עמדה ופרוש ואנשיו הלכו לעשות שיעורי בית. ביום רביעי, בשעות שלפני דיוני התקציב, עוד התקיימו שיחות בנושא עם הרב הורביץ למרות ששהה בארה"ב.

"בפועל, כעבור שעה, בהצבעה על התקציב התברר כי פרוש עשה לנו תרגיל", אומר בכיר ב'דגל התורה'.

ראש העיר ישראל פרוש מסר כי הוא ממשיך בעשיה, את הלשון הרע והרכילות הוא משאיר מחוץ לבניין העירייה.

בתוך כך, בערב שבת, מספר רבנים ליטאים מהעיר אלעד - הרב רפאל גפן - מראשי ישיבת 'תורה בתפארתה', הרב טוביה בלוי והרב צבי פכטר - ראש כולל מדרש אליהו באלעד, עלו למעונו של הגאון רבי דב לנדו, ראש ישיבת סלבודקא, כדי להודות לו על ההוראה. הגר"ד לנדו הסביר לרבנים את הוראתו: "ראיתי שיש שריפה בעיר, לא יכולתי לעמוד בצד ולא לכבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר