מפץ ימני נשלל

נתניהו הודיע לבית היהודי: לא נשריין אתכם

לאחר ספקולציות בדבר איחוד אפשרי בין 'הליכוד' לבין 'הבית היהודי' שבראשותו החדשה של רפי פרץ, חייג ראש הממשלה לפרץ והודיע שהאופציה ירדה מן הפרק לאחר בדיקתה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90)

מפץ ימני נשלל: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לרב רפי פרץ, כי לא ישריין מקומות בכנסת עבור מפלגת 'הבית היהודי'.

בשיחת טלפון שערך נתניהו הערב (ראשון), הוא סיפר ליו"ר הבית היהודי החדש, הרב רפי פרץ, כי 'הליכוד' ערך בדיקות עומק כדי לבדוק את השתלמות צעד של איחוד שתי המפלגות בבחירות הקרובות, ובדיקות אלו הובילו אותו להחליט בשלילה.

משמעות החלטה זו, היא שיהיה על פרץ להתאחד עם סיעת 'האיחוד הלאומי' בראשותו של בצלאל סמוטריץ, למרות שהמגעים בין השניים הגיעו למבוי סתום.

בעניין מגעים אלו צפויים להתכנס מחר (שני) בירושלים רבני הציונות הדתית. לפי מארגני הכינוס, הרבנים יקראו לראשי שתי הסיעות הדתיות-לאומיות להיכנס לחדר אחד ולא לצאת ממנו 'עד אשר ייצא עשן לבן'.

אמש (מוצ"ש) הסביר סמוטריץ את הכשל במו"מ שלו עם פרץ. לטענתו, "לצערי הרב, בצאת השבת הודיע לי הרב פרץ שלאחר התייעצויות שהוא ערך עם מקורביו הוא החליט לסגת מההסכמה לבסיס שוויוני והנהגה משותפת, ולחזור לעמדת הפתיחה, ולפיה הבית היהודי היא השותפה הבכירה ואנחנו האורח בבית".

"אי לכך, המשא ומתן בשלב הזה הגיע למבוי סתום. מתוך אחריות, אני מתכוון להמשיך ולעשות הכל כדי להגיע לרשימה רחבה של כל מרכיבי הציונות הדתית והימין האמיתי, גם אם נראה שבעת הזו האפשרות להשתלב בליכוד כסרח עודף נראית קורצת יותר לאנשי הבית היהודי". כאמור, אפשרות השילוב בליכוד נגנזה אף היא הערב ובמידה ובמפלגות הציונות הדתית לא יתעשתו ישנו חשש כבד כי שתיהן תיוותרנה מחוץ לכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר