דרמה בליכוד

מבקר הליכוד דורש ספירה חוזרת לפריימריז

עו"ד שי גלילי דורש ספירה חוזרת של הקולות לאחר שמצא פערים במספר מקומות בין מספר המצביעים למספר הקולות. בקלפי בבני ברק עם 60 קולות זכתה רגב ל-274 קולות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מצביעים בפריימריז בתל אביב, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בלגן בפריימריז בליכוד? מבקר הליכוד, עו"ד שי גלילי, פנה אתמול (ראשון) לוועדת הבחירות של המפלגה בדרישה לספור מחדש את הקולות של הפריימריז שנערך בשבוע שעבר, מחשש לאי-סדרים ו"סתירה מוחלטת בין תוצאות הבחירות בהתאם לצילומי המשקיפים השונים בקלפיות", כך על פי הדיווח ב-ynet.

הסיבה לפנייה החריגה של גלילי, הן תלונות על פערים בין סך הקולות שהצביעו בכמה קלפיות בארץ באופן ידני, לבין הנתונים שהוזנו למחשב ששקלל את הנתונים וקבע את התוצאות הסופיות. כך לדוגמא בקלפי מספר 3 בבני ברק, כתב גלילי, כי שרת התרבות מירי רגב זכתה ל-274 קולות על אף שמספר המצביעים באותה קלפי עמד על 60 בני אדם בלבד.

גלילי טען בנוסף, כי בפרוטוקולים שהוצגו בפניו מקלפי במועצה האזורית גזר, כפי שצולמו על-ידי משקיפים בתום הספירה הידנית, לא הייתה התאמה בקולות של מירב המועמדים. עוד כתב המבקר, כי התוצאות במועצה האזורית גלבוע כלל לא הוזנו למחשב המרכזי - ובכך גם לא שוקללו במסגרת התוצאות הסופיות. בקלפי נוספת בקריית מלאכי זכה שר הקליטה יואב גלנט ל-640 קולות, חרף העובדה שרק 60 מצביעים הגיעו לקלפי.

"יתר על כן", כותב גלילי, "קלפי שלמה באתר ההצבעה ביישוב כסרא-סמיע לא נספרה כלל ולא שוקללה בתוצאות הסופיות, וכן בקלפיות בערד שבהן הצביעו למעלה ממאתיים מצביעים, מספר הקולות לכל מועמד לא היה תלת-ספרתי", מה שלדבריו מצביע על "רכיב חשוד בהתחשב שכל מצביע צריך לסמן 12 מועמדים".

אי סדרים נמצאו במקומות נוספים, "באתר ההצבעה בנתיבות זכה השר ישראל כ"ץ ל-1,061 קולות בשעה שהמספר הכולל של המצביעים עמד על 1,047 בלבד", כתב גלילי. כמו כן, בקלפי של המועצה האזורית הר חברון, השר להגנת הסביבה זאב אלקין זכה ל-75 קולות, בעוד שמספר המצביעים עמד על 67 בני אדם בלבד.

על פי הנתונים באתר, בקלפי במצפה יריחו, שאליו הגיעו 153 מצביעים בלבד, זכה יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ל-161 קולות, שר המדע אופיר אקוניס ל-229 קולות, אלקין ל-164 וסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי ל-167 קולות.

גם בהצבעה על נציגי המחוזות היו לפי המבקר סתירות בין תוצאות האמת למספר המצביעים הכולל. "נטען כי מספר הקולות של כלל מועמדי המחוזות עמד על סך של 15,349 קולות, באופן שאינו מתחלק בספרה 5, שעה שכל חבר מרכז היה מחויב להצביע לחמישה מועמדים במחוזות - לא יותר, ולא פחות", טוען המבקר. "עובדה זו מקימה חשד מהותי, כי הקולות שיוחסו למועמדים במחוזות אינם קולות האמת המשקפים את הצבעת חברי המרכז בפועל".

בסיום מכתבו אומר גלילי, כי הפערים קיצוניים ואינם סבירים, "ייתכן כי הדבר נבע משגגה, וייתגן שהדבר נעשה במכוון, כך או כך מדובר בפגם חמור, בהתחשב בכך שאף אחד מחברי ועדת הבחירות והמשקיפים בחדר הספירה לא ידע על כך, ולא יכול היה לאתר מעשים אלו בזמן אמת".

"לפיכך, הואיל ומדובר בענייני טוהר הבחירות ובחריצת גורלות של קריירות פוליטיות של המועמדים השונים, אבקשכם להורות על ספירה חוזרת שבמסגרתה יוזנו בשנית תחת פיקוח כל הנתונים הרשומים על הפרוטוקולים שנרשמו בזמן אמת בקלפיות השונות אל מאגר מחשובי חדש, ולקבל את תוצאות האמת של הבחירות האמורות להבדיל מהתוצאות שפורסמו ואושרו ע"י ועדת הבחירות", דורש המבקר.

מהליכוד נמסר בתגובה: "הליכוד גאה בפריימריז ובעובדה שהוא בודק את עצמו בצורה ישרה וקפדנית. תוצאות רשמיות יפורסמו בימים הקרובים לאחר שיושלמו כל הבדיקות בנושא".

אלון קרקובסקי, יו״ר סניף הליכוד בהר חברון ומראשי ציר 60 בליכוד, הגיב לפרסומים על הטיית בחירות בפריימריס הליכוד בקלפי בהר חברון ואמר כי: ״הנתונים שפורסמו בכלי התקשורת שגויים מיסודם. הקלפי בהר חברון התנהלה תחת פיקוח קפדני של עו"ד, סדרנים וצוותי קלפי. לכל אורך היום עבר הליך ההצבעה באופן מופתי וכך גם ספירת הקולות.

בהר חברון ישנם 274 בעלי זכות בחירה בפריימריס הליכוד. בפועל הצביעו בקלפי עצמה בהר חברון 151 איש. בנוסף הצביעו עוד 59 תושבים בקלפי מחוץ להר חברון. סה״כ הצביעו 210 בעלי זכות בחירה, שהם 77% מבעלי זכות הבחירה, אחד המקומות המובילים באחוזי ההצבעה ביו״ש. אגב, זאב אלקין קיבל בהר חברון 138 קולות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר