בחברה לא ידעו

נהג אוטובוס האסון הורשע בעבר 29 פעמים

חקירת האסון הקשה שגבה את חייהן של שתי תושבות מודיעין עילית: נהג האוטובוס שהתהפך הורשע בעבר באינספור עבירות תנועה, אך הסתיר את המידע מחברת 'קווים' (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
זירת האסון הקשה (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

נהג האוטובוס שבהתהפכותו נהרגו שלשום (ראשון) שתי נשים, הורשע בעבר בעשרות עבירות תנועה - כך מתפרסם הערב (שלישי) בתאגיד 'כאן'.

הנהג, שכפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת' נחקר היום בחשד לגרימת מוות ברשלנות ורשיונו נשלל ל-90 יום, הורשע על פי הפרסום של רועי ינובסקי, 29 פעמים ואף נהג בזמן שלילה על תנאי - אך לא דיווח על כך לחברת התחבורה 'קווים' שבה הועסק.

בשנת 2015 הורשע הנהג לאחר שחצה קו הפרדה רצוף וביצע עקיפה מסוכנת, ועל שבמקרה אחר לא חגר חגורת בטיחות. במסגרת הסדר טיעון שהושג, קיבל הנהג הקלה בעונש, ונגזרו עליו שלושה חודשי שלילה על תנאי למשך שלוש שנים לצד קנס כספי.

מכיון שאת העבירות ביצע נהג האוטובוס בעודו נוסע ברכבו הפרטי, ב'קווים' לא ידעו על ההרשעה. מתברר כי הנהג הועסק בחברה במשך שלוש שנים בזמן שלילה על תנאי, מבלי ידיעת החברה.

בנוסף, הורשע הנהג בעשרות עבירות תעבורה נוספות, שלא צויינו בידיעה.

יצויין כי בקרב עדי הראייה שנסעו באוטובוס לפני התאונה הקשה, הדעות חלוקות. יש שהדגישו כי הנסיעה היתה סבירה ולכן במקרה זה אין נהג האוטובוס אשם, אך יש שאמרו כי הוא נסע נסע "כמו משוגע".

מחברת "קווים" נמסר בתגובה לידיעה: "למן קליטת העובד בחברה - החל מחודש אוקטובר 2014 - ולפי ממצאי החברה, לא ידוע לחברה על הרשעות תעבורתיות המיוחסות לנהג. במהלך תקופת העסקתו בחברה, עבר הנהג הדרכות והכשרות שונות, לרבות הדרכות בטיחות, נהיגת קיץ, חורף ונהיגה נכונה.

"יש לציין כי בעת ביקור פצועים שערך מנכ"ל קווים בבתי החולים ביום האירוע, תיארו בפניו מספר נוסעים את נהיגתו הזהירה ביום האירוע תוך ציון כי המקרה אינו ארע באשמת הנהג, חלקם העידו מתוך היכרותם על סמך נסיעות קבועות עם הנהג, וחלקם אף הביעו נכונות להעיד לטובת הנהג במידת הצורך", אמרו בחברה.

צפו בכתבה המסכמת את התאונה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר