פוטין לוקח צעד קדימה בשליטה על רוסיה

בקרוב, יאושר חוק ברוסיה, שיגביל את תושבי המדינה בגלישה חופשית באינטרנט. רוסיה מצידה מבטיחה, כי המהלך נועד רק לחזק את מערך הסייבר במדינה מול ארה"ב (דיגיטל, אינטרנט)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כנראה לא מסתפק, בכוח, ובשליטה שלו במדינה, והוא בוחן כל הזמן דרכים חדשות לבסס את השליטה האבסולוטית שלו ברוסיה.

ב'דומא'- הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי. אושר אתמול (שלישי), חוק בקריאה ראשונה, שנועד כביכול ''לשפר את מערכת האינטרנט, ולייעל את מערכת הסייבר''. במסגרת החוק, הממשלה תנתק את תושביה מרשת אינטרנט באופן כדי לבחון את יכולות ההגנה נגד מתקפות ו''להעמיק את הריבונות'' של רוסיה.

ה"גרדיאן" הבריטי מדווח, ומביא, את נוסח החוק: כל תעבורת האינטרנט הפנימית ברוסיה תיעשה על שרתי המדינה עצמה, וכשגולשים יהיו מעוניינים לפנות לשרתים שמחוץ לרוסיה הם יצטרכו לעבור במעין נקודות ביקורת תחת פיקוח הרשויות ברוסיה.

הדיון שנערך ב'דומא' היה סוער, אך כמובן שרוב מוחלט (334 מתוך 380) הצביעו בעד החוק, למרות שבדיון על החוק הם ניסו לעשות שרירים.

החשש הגדול של מתנגדי החוק, זה להפוך למדינה מסוגרת בדומה לסין, או לצפון קוריאה. במידה ואכן החוק יעבור, הרשויות ברוסיה יוכלו לעשות כמו סין, שיש לה מערכת של 'חומת האש הגדולה' – המערכת הסינית חוסמת, מניעת חדירת תוכן ממדינות זרות, הן חסימת טווחי כתובות IP ושמות Domain, סינון Domain Name System ‏ (DNS), סינון כתובות אתרים ודפים (URL), סינון חבילות מידע כשמזוהה בהן מספר מילות מפתח שנויות במחלוקת, חסימת ניסיונות תקשורת מחדש לחבילות מידע שכבר סוננו ונחסמו בעבר.

אך הרשויות ברוסיה ניסו אתמול להרגיע את החשש שפוטין רוצה להפוך את רוסיה לסין. והם הצהירו לתקשורת: ''כי מטרתה של רוסיה היא בראש ובראשונה להגן על האינטרנט השלה מפני ארה"ב, הרואה ברוסיה את אחד המקורות הגדולים ביותר למתקפות האקרים''.

צריך לזכור, כי החששות מהמדיניות החדשה של רוסיה הן לא מופרכות. בחמש השנים האחרונות רוסיה חוקקה כמה חוקים המגבילים פעילות באינטרנט, בין היתר כאלה המחייבים מנועי חיפוש להעלים חלק מהתוצאות, ומאלצים אפליקציות מסרים מיידיים לשתף את מנגנוני הביטחון במפתחות ההצפנה של האפליקציה, וכן מכריחים רשתות חברתיות לאחסן את המידע האישי של משתמשים רוסים על שרתים בתוך המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר