"חב"ד הליברלית"

פילוג בחב"ד: האיחוד הימני או יהדות התורה

בעוד הרב ברוד וגורמים נוספים בחב"ד הביעו תמיכה באיחוד הגוש הימני-דתי, זקן רבני קהילות חב"ד הגר"ט בלוי יוצא נגד ההצבעה לרשימת הימין המתגבשת ומכנה את המצביעים לה "חב"ד הליברלית" (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
זקן רבני קהילות חב"ד הרב בלוי (צילום: שטורעם)

זקן רבני קהילות חב"ד הגאון רבי טוביה בלוי, יוצא היום (רביעי) נגד מגמה של הצבעה למפלגות שאינן חרדיות.

הרב סבור, כי הצבעה למפלגות ימין מנוגדת לדעתו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל, פוגעת בפעילות חב"ד במגזר החרדי ועלולה לגרום נזק חינוכי לנוער.

במכתב שפרסם מכנה הגר"ט בלוי את המצביעים עבור מפלגות אלו "חב"ד הליברלית", משום שלדבריו הם ויתרו על היותם "חרדים פנאטיים".

לדעתו, בשנים האחרונות נעשים ניסיונות של חיבור ואיחוי הקרעים עם חב"ד מצד הציבור הליטאי וחיזוק הקשרים עם הציבור החסידי, כשהאחרונים אף נותנים במה וכבוד לרבי מליובאויטש בביטאונים הרשמיים - והצבעה שאינה למפלגת יהדות התורה, עלולה לפגוע בהתקרבות זו.

יצוין, כי מכתבו מנוגד לטור שפורסם בשבועון 'כפר חב"ד', בו דרש הרב מנחם ברוד מהמפלגות שבגוש היממני-דתי להתאחד, כדי שלא יזרקו קולות לפח, ואיים: "נגמר עידן ההרפתקאות, ומי שלא ימצא את הדרך להתאחד - שלא יבוא לבקש את קולנו".

כזכור, תוצאות הבחירות הקודמות לימדו, שבכפר חב"ד רוב הקולות ניתנו למפלגת הקצה הימני שהייתה אז - 'יחד' של אלי ישי וברוך מרזל.

בתגובה לידיעה זו, הבהיר הרב ברוד ל'כיכר השבת': "אין לפרש את קריאתי לאחדות בגוש הימני-דתי כקריאה להצביע למפלגה זו או אחרת. הקריאה נועדה למנוע מצב שקולות של יהודים יראי שמים נזרקים לפח. באשר להצבעה - כל חסיד יעשה כהוראת רבו. הרב בלוי הביע את דעתו. אני לא מביע דעה בנושא זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר