פרסום ראשון

ראשי ישיבת לייקווד מבהירים: כרטיסי ה'שומרים' לא לרוחנו

ראשי ישיבת 'בית מדרש גבוה' המפורסמת בלייקווד, מתייחסים במכתב לאגודת "השומרים", שמפיצה תעמולה נגד האינטרנט: משבחים את כוונתם של ראשי האגודה - אך לא את דרכם (חרדים, בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
ההיכל המרכזי של ישיבת לייקווד (צילום: א בליק)

פרסום ראשון: במכתב חדש שהגיע לידי 'כיכר השבת', מתייחסים היום (רביעי) ראשי ישיבת 'בית מדרש גבוה' המפורסמת שבלייקווד לנושא כרטיסי ה'שומרים'.

ראש הישיבה וחבר מועצת גדולי התורה של אגו"י בארה"ב, הגאון ר' מלכיאל קוטלר, ורבני הישיבה - הגאונים ר' ירוחם אלשין, ר' דוד צבי שוסטאל ור' ישראל צבי ניומן, משיבים במכתב לראש ישיבה אחרת בלייקווד, שביקש את חוות דעתם בנוגע לכרטיסים השנויים במחלוקת.

את הכרטיסים מדפיסה ומפיצה אגודת השומרים, שמתפארת ב'הסכמת ועידוד גדולי הרבנים והמחנכים שליט"א', כחומר תעמולה כנגד האינטרנט. הם כוללים לעיתים התייחסות חסרת כבוד למבוגרים, עוררו זעם בקרב רבים, וחלוקתם אף הביאה לתקריות אלימות במקומות שונים.

כרטיסי 'שומרים' (באדיבות המצלם)
כרטיסי 'שומרים' (באדיבות המצלם)
הגדלה

כמו כן, רבנים שונים תקפו את האגודה על שלא התייעצה עם רבנים באשר לתוכן החומר המופץ בקרב בני הנוער.

במכתב זה של ראשי ישיבת לייקווד, משבחים הם את כוונתם של ראשי האגודה, אך לא את דרכם:

"במענה לשאלתך על הכרטיסים מהארגון השומרים: ארגון השומרים, אשר לקח את המשימה ללמד צעירי עירנו את גודל סכנת הטכנולוגיה התקשורתית, יישר כוחם וחילם, והוא עניין נחוץ עד למאוד;

"ואמנם, לצערנו הכרטיסים נוסחו שלא לרוחנו, ולא נוכל להסכים בשום אופן על נוסח ורוח הדברים", קובעים ארבעת הרבנים, וחותמים את שמותיהם בתחתית המכתב.

המכתב (צילום: Kol HaOlam)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר