במוקד הפרשה

חקירת ליצמן: חשד שסייע לחשודה בפלילים

הפרשה החדשה שמטלטלת את הפוליטיקה החרדית, בשל חקירתו הראשונה היום של יו"ר יהדות התורה ליצמן, עוסקת בחשד שסייע למנהלת בית ספר חרדית להינצל מהסגרה (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ליצמן - והחשודה החרדית (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת / Yonatan Sindel/Flash90)

ככל שחולף הזמן מההודעה שנמסרה אחר הצהריים (חמישי) על חקירתו במשטרה של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, הולכים ומתבררים הפרטים לגביה.

כזכור, ח"כ ליצמן (יהדות התורה) נחקר היום באזהרה במשך מספר שעות במשרדי יחידת להב 433, בחשד לשיבוש הליכי משפט בעבירות מתחום 'טוהר המידות'.

לאחר מכן פרסמה לשכתו של ליצמן, כי "הוא בטוח בניקיון כפיו", וכי הוא "ענה על כל השאלות" שהפנו אליו חוקרי המשטרה.

מתברר, כי הפרשה המדוברת עוסקת בחשד כי ליצמן פעל להשיג חוות דעת שקריות במטרה למנוע את הסגרתה לאוסטרליה של מלכה לייפר, אישה חרדית שניהלה בית ספר באוסטרליה וחשודה בפלילים.

אשת החינוך, בשנות ה-50 לחייה, נמלטה ממדינתה לישראל - ומתגוררת כיום באחד מיישובי השומרון. בשנים האחרונות היא מבוקשת באוסטרליה בחשד לביצוע כמה וכמה עבירות חמורות בעת ששימשה בתפקידה החינוכי.

לפני כשנה היא נעצרה על ידי משטרת ישראל, בתום חקירה סמויה שנפתחה בעקבות פניה של 'האינטרפול' - המשטרה הבינלאומית - ומאז מתנהל נגדה ניסיון להליך הסגרה לאוסטרליה, ממנו היא מצליחה לחמוק שוב ושוב בטיעון כי מצבה הנפשי אינו כשיר.

ליצמן, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כעת כאמור מתברר, כי מזה מספר חודשים מנהלת המשטרה חקירה נגד יו"ר יהדות התורה ליצמן, בחשד כי בתוקף תפקידו כסגן שר הבריאות הוא ניסה בדרכים לא כשרות למנוע את הסגרתה של לייפר לאוסטרליה, באמצעות השגת חוות דעת שקריות.

חשד זה, בגינו הוא נחקר היום עם הפיכתה של החקירה מסמויה לגלויה, נשלל כמובן בידי ליצמן ומקורביו, שמסרו: "סגן השר סמוך ובטוח בניקיון כפיו, וימשיך לסייע לכל פנייה שמגיע ללשכתו, בכפוף לחוק ולנוהל הקיים".

"בעקבות פניות שקיבל, הוא ערך דיון במשרד הבריאות, ובסיומו, לאחר שהבין את הפרטים הנחה את גורמי המקצוע לפעול על פי חוק והודיע כי אינו מתערב במקרה", הסביר בלשכתו של ליצמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר