חזר מאוגנדה

הבלוף נחשף? מטוס 'אל על' נצפה טס בשבת מעל ראשל"צ

בצהרי השבת, כשאזרחי ישראל במרכז הארץ הרימו את עיניהם לשמיים, ראו להפתעתם מטוס בואינג של חברת 'אל על'. בירור קצר העלה, כי מדובר בטיסה השבה לישראל מאוגנדה (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מטוס אל על (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

שמירת השבת של "החברה הלאומית" אל על כבר מזמן לא בראש סדר העדיפויות שלה. לאחרונה אל על מרגישה יותר ויותר בנוח, לא לשמור על הכלל המקודש של שמירת שבת, כפי שהיא סיכמה בעבר עם הקהל החרדי הגדול, שהעדיף לשלם יותר בשביל שמירת שבת, אלא שהשבת היא נתפסה 'על חם'.

באזור השעה 15:00, אתמול (שבת), זיהו ישראלים רבים מטוס של חברת 'אל על', עם הלוגו הרשמי, כשהוא טס מעל שמי ראשל"צ, בעיצומו של יום שבת קודש.

אחד מהם, בחור חילוני, לא האמין למראה עיניו, והוא החליט לבדוק באפליקציית flightradar – שם, אפשר לעקוב אחרי המטוסים, שם החברות ויעדיהם הסופיים.

הטיסה הספציפית הזו לא הופיעה באפליקציה, מה שעוד יותר עורר את סקרנותו של אותו צעיר. בירור נוסף העלה, כי מדובר בטיסה מאוגנדה.

כזכור, בשבוע שעבר יצאה אל על בהכרזה, כי לראשונה מאז "מבצע אנטבה", תנחת טיסה מסחרית של אל על שוב, באותו שדה תעופה באוגנדה.

הטיסה בוצעה, על ידי חברת-הבת של 'אל על', 'סאן דור', ולא על ידי אל על ישירות. מדובר היה בהזמנה פרטית של חברה מרמת-גן, שהחליטה לפנק את עובדיה בטיול באוגנדה.

הבלוף התמידי של חברת 'אל על', כשהיא רותמת ל'צרכי השבת' שלה, את שירותי חברת-הבת 'סאן דור', הוא לא דבר חדש, ולמרות שבדו"חות שמוצגים בנמל התעופה, שתיהן מופיעים כחברה אחת.

הפעם 'אל על' הגזימה, כשהיא השתמשה במטוס עם סמל החברה בעיצומה של השבת, ואף לא טרחה להביא את המטוס "קרגו", בו בדרך כלל מתבצעות הטיסות בשבת עם חברת 'סאן דור', כשלוגו חברת 'אל על' לא מופיע עליו.

מחברת 'אל על' נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "הטיסה בוצעה בשרות סאן דור. אל על איננה מטיסה נוסעים בשבת ובמועדי ישראל ומקפידה על כך מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר