'כל כוחו בפטפוטים'

רבני טבריה התאחדו נגד רון קובי: לשקול מרד מיסים

חילולי השבת בעיר טבריה, ביוזמת ראש העיר רון קובי, איחדו היום את רבני העיר - מהמקובל הגר"ד קוק ועד המרא דאתרא הגרא"ד אוירבך - לעצרת זעקה • הציץ ולא נפגע...: קובי עצמו • צפו (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
העצרת הנדירה (באדיבות המצלם)

בעקבות חילולי השבת שמארגן ראש עיריית טבריה רון קובי במהלך השבועות האחרונים, התאספו היום (ראשון) כאלף מתושבי העיר החרדים, על קברו של הצדיק רבי חיים אבולעפיא זיע''א, מייסד העיר טבריה, לתפילה לביטול חילולי השבת.

העצרת התקיימה בהוראת גאב"ד טבריה הגרא"ד אוירבך, שנשא דברים חריפים ביותר בעצרת. "השבת בטבריה היא שבת נקיה ובא אחד ושופך בנזין ושורף את השבת, היה לא תהיה", אמר הגרא"ד, "תושבי טבריה יודעים מה זה שבת, כולם עושים קידוש, ואחד שכל כוחו בפטפוטים רוצה להרוס את הכל".

הרב אוירבך התבטא, כי במצב כזה יתכן וייאסר לשלם מיסים לעירייה שמעודדת חילול שבת והוסיף ואמר כי יוחלט בקרוב אם לצאת למחאות בשבת.

בעצרת נאמרו פרקי תהילים, י"ג מידות וסליחות ולאחר מכן הציבור התפזר בשירי שבת ובשירת "עוצו עצה ותופר".

יצוין כי העצרת איחדה את כלל תושבי העיר החרדים שהתפצלו בתקופת הבחירות, והשתתף בה גם המקובל הגאון רבי דב קוק, יחד עם תלמידיו.

קובי משקיף על העצרת: "שיא ההסתה החרדית" (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

ראש העיר רון קובי הופיע בעצמו בעצרת, תחילה על גג של בניין סמוך ומשם העביר את התפילה בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו. קובי הצטרף לחלק מפרקי הסליחות ואמר בזלזול: "על זה עוד לא שמעתי שמדברים לאדם מת על אדם חי, הפגנה בבית קברות? מפגינים מול המתים?".

לצדו של רון קובי הופיעו בעצרת צוות מערוץ 13 לצורך כתבה על מאבקיו למען פתיחת עסקים בשבת והפעלת תחבורה ציבורית בעיר בשבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר