יליד בני ברק

צעיר התחזה לבנו של לב לבייב והונה במיליונים

שמעון חיות, חרדי לשעבר מבני ברק, החליף את שמו והתחזה לבנו של לב לבייב. באמצעות אורח חיים ראוותני במיוחד הוא "לווה" סכומי כסף גדולים מנשים תמימות - ונעלם (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שמעון חיות (צילום מסך: אתר VG)

תחקיר ענק שנערך על ידי העיתון הנורבגי VG, חשף כי שמעון חיות, יליד בני ברק, חשוד בהונאת מיליונים רבים מנשים במדינות סקנדינביה.

חיות הצעיר, הציג את עצמו כבנו של איש העסקים לב לבייב, ואף שינה את שמו בתעודת הזהות לסיימון לבייב, כשהוא מנהל חיי ראוותנות על חשבונן של נשים אותן רימה וניצל. לבייב עצמו הגיש תלונה במשטרה כנגד חיות, אך לפי העיתון, הוא כנראה ממשיך במעשיו.

כבר בשנת 2011 הוא היה מבוקש בישראל על מעשי הונאה בכמה מדינות ואף הובא לישראל כדי לעמוד למשפט, אך הצליח להימלט מישראל ועקבותיו נעלמו. הוא ישב גם בכלא בפינלנד על חלק ממעשיו.

העיתון הנורבגי יצא למסע חוצה יבשות כדי לאתר את הנוכל המתוחכם, ניסה לאתר אותו בישראל בסיוע העיתונאי אורי בלאו ואף הגיע לבית הוריו בבני ברק שם אמרה אמו כי אין לה כל קשר עם בנה וכי הם מנותקי קשר ממנו.

העיתון הגיע לשני נשים אותן הונה חיות לאורך זמן כשהוא מציג בפניהם רכבי פאר, לוקח אותן לטיסות במטוסים פרטיים ואורח חיים מפואר במיוחד שכלל שומר ראש ומזכירה צמודה, כשהוא מוציא מהן בסופו של דבר מאות אלפי דולרים בטענה שהוא זקוק להלוואה קטנה בשל איומים שישנם עליו כשהוא אף מציג את חולצתו מוכתמת בדם או בשל הצורך להסוות את פעילותו בגלל אויביו.

הוא אף העניק להן "ביטחונות" בדמות מסמכים מזויפים של הפקדות כספים או מתן שעון מזויף כערבות כביכול מדובר בשעון יוקרה ששווה כסף רב.

חיות באחת התחפושות שלו (מתוך אתר VG)

על פי כתב האישום שהוגש נגדו בבית משפט השלום בתל אביב, חיות החל את מעשי ההונאה שלו כבר כבחור צעיר. על פי כתב האישום, כבר בגיל 20 הוא גנב צ'קים ממשפחה בקריית אונו שעל בנה בן הארבע שמר כבייביסיטר. הוא אף נטש את הילד בחדר המדרגות, כששמע שאמו של הילד נמצאת בתחנת המשטרה כדי להגיש תלונה כנגדו על מעשיו.

על פי כתב האישום, הוא גנב גם צ'קים ממשפחות נוספות בהרצליה והשתמש בכסף לקניית רכב פאר ולשיעורי טיסה במכללה בחיפה, שם גם הספיק להונות את אחד מחבריו לקורס כשהציג בפניו השקעה שלא הייתה קיימת.

כאמור, חיות נמלט מהארץ באמצעות דרכון מזויף והוחזר לישראל רק אחרי שריצה עונש מאסר של שלוש שנים בעוון הונאה של שלוש נשים בפינלנד. בשנת 2017 הוגש נגדו כתב אישום מחודש, אך הוא שוחרר בערבות ששולמה על ידי אחיו וחבר שלו - ומאז שוב נעלמו עקבותיו והוא נמלט לחו"ל שם ביצע את ההונאות האחרונות שהביאו לחשיפתו על ידי העיתון הנורבגי שהגיע לשתיים מהנשים אותן הונה ואף יצר עימות ישיר עמו.

למותר לציין שהשניים איבדו את כל כספן, ואת הלוואות הענק שנטלו עבורו. חיות אף איים עליהן כאשר התעמתו עימו כי "יישאו בתוצאות עד סוף חייהן".

במחוז ההונאה של משטרת תל אביב אישרו לעיתון כי חיות מבוקש לחקירה אך אמרו שעקבותיו נעלמו. עורך הדין שייצג אותו עם תחילת משפטו, יקי קהן, אמר אף הוא כי איבד איתו קשר בחודשים האחרונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר