מאבקי הימין

ביבי קורא לפרץ וסמוטריץ' לצרף את בן גביר ונתקל בסירוב

ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא לימין להתאחד עם 'עוצמה יהודית' ומזהיר מפני איבוד מנדטים, אך נתקל בסירוב: "את הליכוד לא מעניין הגוש אלא הליכוד. כל השאר ספינים" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו וסמוטריץ'. ארכיון (צילום: באדיבות המצלם)

אש הממשלה בנימין נתניהו מקיים ביממה האחרונה (שני) שיחות טלפון עם ראשי מפלגות הימין, רבנים ואישי ציבור, על מנת להביא לאיחוד בין 'הבית ההיודי' ו'האיחוד הלאומי' ל'עוצמה יהודית' של איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי.

ראש הממשלה זימן ללשכתו את ראשי הימין, אך ח"כ בצלאל סמוטריץ' הודיע כי הוא מתנגד לפגישה ומסרב להגיע: "שנתניהו יזמן קודם את משה פייגלין", הגיב בציניות.

בליכוד הסבירו כי: "בשעה שציפי לבני פורשת מהפוליטיקה כדי לא לבזבז קולות ולפגוע בגוש השמאל, וגנץ פועל לאיחוד עם אורלי לוי כדי לא להפסיד אף קול בשמאל – "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי" חייבים לגלות אחריות ולפעול ללא דיחוי לאחד את כל הכוחות מימין, אחרת גוש השמאל ינצח, גנץ יקים ממשלת שמאל וזו תהיה בכייה לדורות".

ראשי הימין בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ דחו את בקשת נתניהו ומסרו: "״לצערנו עד עתה לא צלחנו במאמצנו הרבים לשלב את אנשי עצמה יהודית כבלוק טכני ברשימה.

"לאור זאת אנחנו מצפים מראש הממשלה והליכוד, מבנט ושקד לגלות אחריות למחנה הימין ברגע הקריטי שלפני הגשת הרשימות ולשלבם ברשימתם".

ב'ליכוד' התייחסו לטענות של פרץ וסמוטריץ' ומסרו: "הם יודעים היטב, כפי שכל סקר מוכיח, שהחיבור של "עוצמה יהודית" לליכוד לא מוסיף אף קול לגוש הימין ואף מאבד קולות. לעומת זאת, רק החיבור של "עוצמה יהודית" ל"בית היהודי-האיחוד הלאומי" מוסיף קולות לגוש הימין ומבטיח ששום קול לא ילך לאיבוד. הודעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי חסרת אחריות וגרועה מהיתממות".

קרב ההתנצחות הסתיים בהודעה נוספת מצד פרץ וסמוטריץ: "את הליכוד לא מעניין הגוש. את הליכוד מעניין הליכוד וזהו. המציאות הפוכה לחלוטין. לליכוד על שלושים המנדטים שלו אין שום בעיה להקצות שני מקומות ריאלים לעוצמה יהודית. גם אם המצביעים של עוצמה בסוף לא יצביעו לליכוד אלא למפלגות שמימין לו את הגוש זה מציל. אבל כאמור את הליכוד לא מעניין הגוש אלא הליכוד. כל השאר ספינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר