מאבק השבת

התגובה לרון קובי: הוספת צופרי השבת בעיר

רבני ועדת הרבנים למען השבת הגיעו לטבריה עקב חילולי השבת, והחליטו כי בשבת הקרובה ישאו דברים בבתי הכנסיות לחיזוק שומרי השבת, וילמדו בת"תים הלכות שבת (אקטואליה)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הדיון בטבריה (צילום: באדיבות המצלם)

רבני ועדת הרבנים למען השבת, רבי משה ידלר, רבי יוסף אריה דייטש, רבי צבי אודסר, רבי אמיר קריספל, רבי ראובן זכאים ורבי אברהם ישעיהו פיין, יחד עם מזכיר הוועדה יצחק גולדקנופף הגיעו היום (שני) לעיר טבריה, שם דנו בהתנהלותו של ראש העיר רון קובי המעודד את חילולי השבת בעיר.

בביקור השתתפו רבנים ואישים וראשי קהילות מכל החוגים והעדות שבעיר טבריה וסביבתה. הרבנים נפגשו בין השאר עם הרבנים הראשיים של העיר טבריה, עם ראשי הישיבות ורבני השכונות, עם החברים במועצת העיר ובמועצה הדתית, עם גבאי בתי הכנסיות, ועם פעילי שבת בעיר, הכואבים את כאב השבת והקטרוג הנורא, והם נכנסו למעונם של רבני העיר הגאון רבי אברהם דב אויערבאך, והגאון רבי משה צבי בוחבוט.

בין השאר עלו רעיונות לביצור השבת והיהדות בעיר, באמצעות חיזוק עסקים ומקומות שומרי שבת והתנזרות ממקומות מחללי שבת; הרחבת והוספת שיעורי תורה, העמקה בלימוד הלכות שבת, הרחבת מעגלי צופרי השבת, הטמעת לימודי הלכות שבת בתלמודי תורה בשבת אחה"צ, קריאה לקדש את השבת ולהכניסה 10 דקות לפני הזמן.

עוד נקבע כי בשבת הקרובה, פרשת כי תשא, ישאו דברים בבתי כנסיות ומדרשות ברחבי הארץ ובמיוחד בעיר טבריה, על חובת שמירת השבת ומה העונש של מחלליה, ש"אנו מקווים שה' ישמור כל יהודי מלהיכנס לקטגוריה האומללה והנוראה הזו, חלילה וחס".

מזכיר הוועדה יצחק גולדקנופף אמר כי "לא היה אדם שניצח את השבת. השבת תובעת עלבונה ומי שמחלל אותה, מאבד את המזל שלו ואת סיכוייו להצליח. ואדרבה, השבת היא מקור הברכה, ויהודים יקראו אל אחים תועים: "אחים יקרים, בואו אלינו, טעמו את השבת ותראו כמה טובה היא!".

בישיבת הוועדה שהתקיימה בבית הכנסת העתיק של חב"ד בעיר, השתתפו חבר המועצה פנחס ועקנין, נציגו של המרא דאתרא הגרא"ד אויערבאך, דוד אוחנה, חבר מועצת העיר מטעם 'דגל התורה'; יוסי אוקנין, חבר מועצת העיר מטעם ש״ס; רפאל טרבלסי חבר מועצת העיר מטעם 'הבית היהודי' ונציגו של הרב שלמה דידי רבה של המועצה האיזורית עמק הירדן; עו״ד מנשה בן אלישע חבר מועצת העיר ונציגו של המקובל הרה״צ ר׳ דב קוק וכן חתנו של המקובל, הרב רפאל קוק, הרב יעקב בורד מנהל סניף אגודת ישראל בטבריה; הרב יוסי שפר והרב חיים זלץ, שמונו מטעם כ"ק האדמו״ר מקרלין לחזק את השבת בטבריה; והרב יוסף קרמר, נציג חסידי חב״ד בטבריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר