מחכה לגט

בית הדין התיר לפרסם תמונתו של סרבן גט אליעזר סומפו

בית הדין הרבני בירושלים התיר לפרסם את תמונתו של אליעזר סומפו, השוהה ביוון ומסרב להעניק גט לרעייתו אסתי • מנגד, הבעל טוען: "לא הייתה לי מעולם התנגדות לגט" • כל הפרטים (חוק ומשפט)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אליעזר סומפו (צילום: פייסבוק -אסתי סומפו)

מזה כשלוש שנים נערכים דיונים מקבילים ביוון ובישראל, אודות הסדר מתן הגט בין בני הזוג אליעזר ואסתי סומפו אך הגט עוד לא ניתן. אלי חי בחו"ל, אסתי חיה בארץ עם שני ילדיה והסיפור הולך ומסתבך. החל מטענות לחטיפת הילדים על ידי אמם, הפרת צווים של בתי משפט, בריחה לחו"ל ומעל הכל, גט שמתמהמה מלהגיע.

בימים האחרונים, אישר אב"ד בית הדין הרבני בירושלים הגאון רבי אוריאל לביא לפרסם את שמו ותמונתו של אלי, בכדי ללחוץ עליו לתת גט ולסיים את הפרשה.

בצהריים (שני) פרסמה אסתי פוסט 'פייסבוק' בו חשפה את שמו ותמונתו של אלי סומפו, וקראה לכל מי שיכול לסייע לה לקבל סוף סוף את הגט.

לדבריה: "בהתאם להוראת בית הדין, ובלית ברירה אני נאלצת לפרסם את תמונתו של מי שמתעקש להיות בעלי ומחזיק בחופש שלי בניגוד לרצוני. אליעזר יהודה סומפולינסקי (אלי סומפו) בן מרדכי".

אסתי הדגישה כי: "הפרסום נועד על מנת ללחוץ עליו עד לקבלת הגט המיוחל. היודע דבר על מקום הימצאו או יכול לתרום לכך שהנ"ל ייתן גט, מוזמן לפנות לבית הדין הרבני בירושלים, בהרכב של הרב לביא!".

מנגד, מצידו של אלי הציגו מכתב של הרב רון חסיד, מרבני גיברלטר, שלדבריו האשמה על אי קבלת הגט מונחת לפתחה של אסתי, בשל התעקשותה שלא לבוא ליוון ואי רצונה בהגעה להסכם אודות הסדרי הראייה ביניהם.

לדבריו: "הבעל הסכים להפקיד גט, הוצע לה בעבר להסדיר את הגט ביוון, אך היא סירבה. וממה שנראה לי, האישה היא מעכבת את הגט".

אלי עצמו פרסם היום בתגובה: "אין לי ולא הייתה לי מעולם התנגדות לגט. אני מקווה שמישהו יעזור לאב שבור שלא ראה את ילדיו שנה וחצי".

עורכת הדין פנינה יחזקאל-כחלון, המייצגת את האישה, הגיבה: "אין ברצוננו להזיק לאף אדם, או להצר את צעדיו; כל מטרתנו בפרסום שמו של המעגן הינה קבלת הגט. לא יעלה על הדעת שגט יהפוך לכלי מיקוח בהליך גירושין.

"לאף אחד אין זכות לקחת את בן או בת הזוג שלו כבן או כבת ערובה, ולשלול את חירותו תוך פגיעה חמורה בזכות לאוטונומיה. הצעד של כבוד בית הדין הינו צעד נכון ומתבקש. אני מברכת עליו, ומחזקת את ידיהם", מסרה יחזקאל-כחלון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר